Top 4 fructe pe care s─â le consumi zilnic

2 jpg jpeg

Cu toate acestea, micronutrienţii din anumite tipuri de fructe pot ajuta la prevenirea acestor boli, susţin studii recente.

Astfel, cercet─âtorii de la Universitatea Harvard au constatat, ├«n cadrul unui studiu ├«n care au fost monitoriza┼úi 124.000 de indivizi timp de 24 de ani, c─â aceia care consumau ├«n mod regulat flavonoizi - adic─â fructe bogate ├«n antioxidan┼úi, au luat cel mai pu┼úin ├«n greutate sau chiar au reu┼čit s─â sl─âbeasc─â.

Un lucru este cert! Oamenii de ┼čtiin┼ú─â au descoperit c─â o alimenta┼úie bogat─â ├«n fructe de toate tipurile este asociat─â cu un risc diminuat de a lua ├«n greutate, acest lucru fiind valabil pentru consumul de fructe ├«ntregi ┼či nu stoarse pentru suc.

Iat─â c├óteva motive conving─âtoare pentru a consuma fructe bogate ├«n flanonoie ├«n fiecare zi, dar ┼či care sunt acestea!

Mere

├Än mod suprinz─âtor, pe pozi┼úia a doua ├«n r├óndul fructelor preferate de americani se num─âr─â merele (bananele se afl─â ├«n topul preferin┼úelor), acestea fiind ┼či cele mai bune ┼či indicate fructe pentru sl─âbit.

Se pare c─â flavonoidele din compozi┼úia merelor inhib─â enzimele care descompun zaharurile simple, ceea ce ├«nseamn─â c─â, ├«n loc s─â stochezi zah─âr sub form─â de gr─âsimi, ├«l elimini din corp prin urin─â. ├Än plus, pectina din mere - o form─â de fibr─â, stimuleaz─â circula┼úia s├óngelui ┼či ├«mpiedic─â depunerea gr─âsismilor pe artere, ├«n combina┼úie flavonoidele.

Pere

La fel ca merele, perele con┼úin o cantitate considerabil─â de pectin─â, precum ┼či grupe importante de flavonoide, care ├«mpiedic─â cre┼čterea ├«n greutate ┼či diabetul de tip 2.

Afine

Nuan┼úa de albastru negricios a afinelor se datoreaz─â concentra┼úiei ridicate de flavonoizi numi┼úi antociani, adic─â un puternic antioxidant care ajut─â la prevenirea cancerului, a bolilor de inim─â ┼či inflama┼úiilor.

De asemenea, trebuie s─â ┼čtii c─â afinele congelate au cea mai mare concentra┼úie de antociani, urmate ├«ndeaproape de afinele proaspete, ├«n timp ce afinele uscate au aproximativ jum─âtate din num─ârul de flavonoizi.

C─âp┼čuni

C─âp┼čunile con┼úin o mare varietate de antioxidan┼úi. Consumul regulat de c─âp┼čuni ajut─â la diminuarea inflama┼úiilor ┼či a nivelului de zah─âr din s├ónge, dup─â o mas─â copioas─â, plin─â de carbohidra┼úi.