Soia apără inima

1 2 jpg jpeg

Leguminoasele sunt alimentele cele mai bogate în proteine: soia 35-40 %, fasolea 22-27 %, mazărea 26-30 %, lintea 26-30 %, spre deosebire de carne, care nu depăşeşte 23 % (curcanul). În special soia concentrează foarte multe substanţe nutritive, într-un echilibru perfect.

Trebuie să ştiţi însă că, faţă de produsele din soia expandată (cuburi, granule, şniţel), soia boabe este mai sănătoasă, pentru că nu a fost supusă prelucrării industriale.

Soia conţine izoflavonoide, substanţe foarte importante pentru sănătate, din grupa fitoestrogenilor (hormoni vegetali). Izoflavonoidele sunt asemănătoare ca structură şi acţiune cu estradiolul, un hormon feminin, şi au indicaţii terapeutice în afecţiunile cardio-vasculare, prin efectul de creştere a colesterolului bun şi de scădere a colesterolului rău.

Pentru a păstra însă nealterate izoflavonoidele în timpul preparării, e bine că boabele de soia să fie consumate crude. Dacă sunt fierte, ele trebuie înmuiate în prealabil.

De asemenea, izoflavonoidele din soia sunt eficiente în cazurile de cancer, în special de sân, uterin sau de prostată, pentru că au efecte antioxidante, stimulează producerea de globuline, inhibă procesele inflamatoare, inhibă formarea vaselor de sânge în tumori şi modifică factorii de creştere tumorali.

Tofu scade colesterolul

Din soia se poate obţine o mare varietate de produse. Uleiul de soia şi brânza de soia (tofu) au proprietăţi terapeutice importante, coţin acizi graşi polinesaturaţi, care scad colesterolul şi previn bolile cardio-vasculare.

25 g de proteine de soia pe zi, cantitatea ideală

Administraţia alimentelor şi medicamentelor din SUA recomandă consumul a 25 de grame de proteine de soia pe zi, care se găsesc într-o jumătate de cană de soia boabe înmuiată, trei sferturi de cană de soia boabe fiartă, o cană de brânză de soia (tofu), trei sferturi de cană de sos de soia, o cană de soia expandată (cuburi sau granule).

Sosul, delicios

Sosul de soia este folosit de japonezi pentru a asezona preparatele lor din peşte şi orez. Laptele de soia se extrage din făina de soia şi este foarte hrănitor. Are un gust asemănător cu al laptelui.