Scapă de RĂCEALĂ cu legume

1 2 jpg jpeg

Iată care sunt cele mai bogate. Vitamina A sau betacarotenul este de nelipsit din alimentaţie, dacă vrem să ne păstrăm vederea sănătoasă şi pielea elastică. Tot de ea depinde şi dezvoltarea sistemului nervos la copii, dar şi rezistenţa organsimului la infecţii şi viruşi. Cea mai bună sursă de vitamina A, în sezonul rece, este morcovul, însă o mai găsim şi în alte alimente de toamnă precum roşiile, fasolea verde, caisele, dovleacul sau curmalele.

Vitamina E împiedică formarea cheagurilor de sânge, deci previne flebitele şi îngroşarea pereţilor vaselor de sânge. Este un puternic antioxidant care stabilizează membranele celulelor. Dacă aveţi carenţe de vitamina E este bine să mâncaţi multe fructe uscate, sparanghel, uleiuri vegetale de soia sau porumb.

Vitamina B1 favorizează creşterea, este factor de nutriţie necesar bunei funcţionări a sistemului nervos, a inimii şi a tubului digestiv. Este vitală pentru funcţionarea normală e celulelor. Se găseşte în cereale, tărâţe de grâu, ciuperci, fasole uscată şi nuci.

Vitamina B9 (acidul folic) este utilă persoanelor depresive şi celor în vârstă pentru prevenirea bolilor cardiace şi a osteoporozei. Are un rol primordial în diviziunea celulară. În caz de deficienţă pot apărea tulburări de memorie, anemie, depresie. Sursa principală în acest sezon este varza. Se mai găseşte şi în sfeclă, sparanghel şi suc de portocale.

Vitamina C protejează colagenul, constituent în proporţie de 70% al pereţilor venoşi, învinge răceala şi gripa, este prietena sistemului imunitar, distruge radicalii liberi. În anotimpul rece, cele mai bune surse de vitamina C sunt roşiile, lămâile, broccoli, portocalele, ardeii roşii.