Şase sfaturi ca să ne hrănim corect în post

1 2 jpg jpeg

Dr. Corina Zugravu, medic primar nutriţie şi igienă alimentară, ne asigură că putem avea o alimentaţie echilibrată chiar şi în această perioadă.

Cei mai mulţi dintre cei care postesc cad în capcana carbohidraţilor. Adică, fac exces de pâine, paste făinoase şi cartofi care, deşi sunt alimente necesare organismului, trebuie consumate cu moderaţie.

Pe lângă carbohidraţi, este foarte important să includem în alimentaţie fructe (preferabil în stare crudă), legume (cele mai sănătoase sunt cele crude sau cele gătite în aburi) şi grăsimi.

Salatele de legume asezonate cu uleiuri vegetale (de măsline, de rapiţă) sunt preparate sănătoase, cu un aport însemnat de nutrienţi şi, în plus, respectă rigorile alimentaţiei de post.

Este important să reţinem că nu avem voie să sărim peste micul dejun. Un sandviş sănătos din pâine neagră, margarină, salată verde şi roşii este o bună opţiune pentru a începe ziua în forţă.

Trebuie să avem grijă ca gustările dintre mese să nu lipsească. Acestea ne ajută să ne păstrăm energia şi alungă senzaţia de foame. Spre exemplu, în timpul zilei, putem alege cereale integrale cu miere. O altă variantă ar mai fi şi fructele oleaginoase sau seminţele, pentru că reprezintă surse importante de minerale, fibre şi grăsimi bune. Nucile, migdalele, fisticul, seminţele de dovleac sau floarea-soarelui sunt doar câteva exemple de gustări potrivite perioadei postului.

Vitală este şi hidratarea. Supele de legume, ceaiurile, sucurile naturale de fructe şi, nu în ultimul rând, apa nu au voie să lipsească din nutriţia zilnică.