Salata de morcovi previne anemia

1 2 jpg jpeg

Este o bun─â surs─â de fibre, vitamine ┼či minerale. O salat─â cu morcovi, ┼úelin─â, ridichi, asezonat─â cu ulei de m─âsline, este o alegere s─ân─âtoas─â pentru pr├ónz sau cin─â. Salatele, alia┼úi de n─âdejde ├«n diete

├Än curele de sl─âbire, nu ne vom sim┼úi epuiza┼úi din cauza aportului caloric sc─âzut. Aceasta deoarece r─âd─âcinoasele au propriet─â┼úi remineralizante ┼či tonice datorit─â vitaminelor ┼či mineralelor pe care le con┼úin. Morcovii, ┼úelina, sfecla ro┼čie sunt surse bune de vitamine (B1, B2, C, E) betacaroten ┼či minerale (calciu, fosfor, potasiu, fier).

Bogate în vitamina C

Morcovul ┼či r─âd─âcina de p─âtrunjel con┼úin betacaroten, vitaminele C ┼či K, fier, calciu, potasiu, fosfor, mangan, magneziu, potasiu. Datorit─â vitaminei C, p─âtrunjelul este un bun adjuvant ├«n prevenirea anemiei ┼či a virozelor respiratorii. Nutri┼úioni┼čtii recomand─â r─âd─âcinile de p─âtrunjel persoanelor care vor s─â sl─âbeasc─â.

Scad colesterolul

Nu vă plac pentru că sunt mai tari decât alte legume? Însă tocmai în cantitatea mare de fibre stă succesul acestora.

Datorit─â fibrelor, morcovii, sfecla ro┼čie, ┼úelina, ridichile negre intervin ├«n asimilarea gr─âsimilor ┼či scad nivelul colesterolului ├«n s├ónge. Tot fibrele alimentare sunt cele care absorb ┼či elimin─â toxinele, substan┼úele cancerigene din organism.

Previn cre┼čterea glicemiei

Glucidele pe care le con┼úin morcovii, sfecla ro┼čie, ┼úelina au avantajul c─â elibereaz─â treptat glucoza sau energia. De aceea, salatele cu r─âd─âcinoase previn ┼čocurile insulinice, cre┼čterea sau sc─âderea brusc─â a glicemiei

Vindec─â r─âni

R─âd─âcinoasele sunt folosite ┼či extern. ┼óelina se poate folosi pentru o gam─â larg─â de r─âni, cicatrici, deger─âturi, ulcera┼úii, pentru c─â are capacit─â┼úi cicatrizante. Ba chiar d─â rezultate bune ├«n cazul unor r─âni greu vindecabile.