Oamenii nu citesc etichetele nutriţionale de pe alimente
Cel mai nou studiu privind cât de des se uită oamenii pe etichetele nutriţioanale arată că, în general, nu acordăm prea multă importanţă ingredientelor şi cifrelor care se găsesc pe etichetă. Cercetătorii americani de la Universitatea din Minnesota (SUA) au efectuat un experiment la care au participat 203 voluntari, pentru a stabili care sunt informaţiile de pe eticheta nutriţională care le trezesc interesul cumpărătorilor.
Aceştia au utilizat un computer şi o aplicaţie care presupunea efectuarea de achiziţii online.
În total, 64 de produse (cereale, biscuiţi, supă, îngheţată) puteau fi cumpărate de către cei 203 de participanţi, care trebuiau să spună care au fost criteriile după care au ales un aliment.
Pentru fiecare produs, pe ecran apărea un tablou cu trei coloane: în prima era imaginea alimentului şi o listă cu ingrediente, cea de-a doua conţinea descrierea produsului şi preţul său, iar în a treia coloană apăreau informaţiile de pe eticheta nutriţională.
Aplicaţia de achiziţii online era sincronizată cu un dispoziţiv de urmărire a ochiului. Mai exact, era monitorizată activitatea oculară, prin urmărirea a 1000 de mişcări ale ochiului pe secundă.
După această etapă, participanţii au fost rugaţi să completeze un formular despre cumpărăturile pe care le fac în mod obişnuit.
Rezultatele extrase din acest experiment arată că există o mare diferenţă între ceea ce vede ochiul şi ceea ce spun oamenii că văd. 33% dintre ei au declarat că aproape de fiecare dată se uită la conţinutul caloric al unui produs, aflat pe eticheta nutriţională.
31% dintre aceştia au spus că se uită aproape întotdeauna la conţinutul de grăsimi (20% au declarat că îi interesează acizii graşi trans). 24% au afirmat că se uită la zahărul conţinut, iar 26% au pretins că acordă o importanţă specială dimensiunilor produsului.
Informaţiile luat cu dispozitivul de monitorizare a ochilor sunt în contradicţie cu procentele extrase din declaraţiile persoanelor.
Astfel că doar 9% se uită la conţinutul caloric şi doar 1% dintre participanţi sunt interesaţi de toate aspectele etichetei nutriţionale.