Mineralul care reduce riscul de infarct

1 2 jpg jpeg

Conform unei analize a şapte studii internaţionale, oamenii care mănâncă alimente bogate în magneziu - verdeţuri, fasole, linte, alune şi cereale integrale - au şanse mult mai slabe să sufere un infarct. Factorii principali de risc pentru infarct sunt presiunea arterială, nivelul ridicat de colesterol, diabetul, alcoolul în exces, surplusul de greutate. În plus, riscurile se dublează la fiecare zece ani. Analiza ce urmează să fie publicată în Jurnalul American de Nutriţie combină rezultatele a 7 studii realizate în ultimii 14 ani în Statele Unite, Europa şi Asia. Cercetătorii au urmărit consumul de magneziu şi rata de infarct pe o perioadă de 11-12 ani. Astfel, s-a observat că pentru fiecare 100 mg de magneziu consumate în plus faţă de doza zilnică recomandată (aprox. 200 mg.), riscul de infarct scădea cu 8 procente. Magneziul protejează contra infarctului datorită acţiunilor sale împotriva factorilor de risc. Mineralul este necesar pentru a menţine nivelul presiunii sângelui în artere. El reglează nivelul zahărului din sânge influenţând eliberarea de insulină. Un motiv în plus pentru suplimentarea regimului cu magneziu este asocierea sa cu un risc mai scăzut de cancer de colon. El acţionează împotriva radicalilor liberi, reducând efectul lor asupra celulelor din structura colonului şi îmbunătăţind felul în care organismul foloseşte insulina. Printre alimentele cele mai bogate în magneziu amintim fasolea de orice fel, soia, branza tofu, spanacul, alunele, seminţele de floarea-soarelui, iaurtul. Încearcă să-ţi suplimentezi direct regimul înainte de a te îndrepta către suplimentele din pastile. Alimentele în cauză sunt bogate în fibre şi potasiu şi au un nivel scăzut de sodiu, elemente ce pot duce la o stare de sănătate general îmbunătăţită. Dacă, totuşi, alegi varianta pastilelor, ai grijă să nu consumi mai mult de 350 miligrame de magneziu. Cantităţi mari pot duce la diaree.