Mierea, ideală în zilele reci de toamnă

1 2 jpg jpeg

Lunile de toamnă sunt reci şi uscate. Soarele nu mai străluceşte atât de puternic, iar frigul domină atât în exterior, cât şi în interiorul organismului. De aceea este recomandată o alimentaţie uleioasă, dar cu proprietăţi încălzitoare. Gusturile dulce, acru şi sărat menţin organismul sănătos.

Corpul are nevoie de mai multă hrană, deoarece focul digestiv este mai puternic în acest anotimp. Chiar şi mâncărurile grele sunt digerate mai uşor în lunile reci de toamnă.

Încercaţi, pe cât posibil, să luaţi masa la ore fixe. Mâncarea trebuie să fie consistentă, dar este important să ţineţi seama de posibilităţile dumneavoastră de digestie. Alimentele trebuie să fie calde, consistente, suficient, dar nu excesiv, sărate şi condimentate sau îndulcite. Sunt recomandate alimentele dulci (dar fără zahăr rafinat), uleioase, hrănitoare şi sucurile naturale.

Chiar dacă alimentele grase, bogate în proteine sunt necesare, aveţi grijă la dozajul acestora. Nu consumaţi la aceeaşi masă foarte multe alimente grele, foarte consistente şi, în consecinţă, greu de digerat. Excesul provoacă indigestie şi balonare.

Reduceţi consumul de crudităţi, alimente uscate sau prăjite. Dintre tipurile de carne, cele mai periculoase în această perioadă sunt carnea de porc, de miel şi de iepure. În ceea ce priveşte deserturile, acum e momentul să spuneţi „Adio!” îngheţatei şi să vă întoarceţi la prăjituri. Atenţie! Evitaţi zahărul rafinat la prepararea dulciurilor.

Alimente-medicament

* lapte, unt, brânzeturi; * miere de albine; * ouă de găină (nu mai mult de 4-5 ouă pe săptămână); * cereale integrale din recolta proaspătă: orez, mei, grâu; * mâncăruri cu legume şi cereale fierte moderat şi consumate imediat după preparare; * nuci, susan, arahide, alune; * uleiuri vegetale din floarea-soarelui, măsline, susan, soia (obţinute prin presare la rece); * condimente: lemn-dulce, cimbru, scorţişoară, schinduf, nucşoară, fenicul, ţelină, usturoi.

Click! spune:

Dacă vă simţiţi stors de vlagă, puteţi folosi o reţetă pentru revigorarea rapidă. Mâncaţi în cinci reprize zilnic alimente consistente, dar în cantităţi moderate, pentru a le putea digera corect. Luaţi prima masă până în ora 7 dimineaţa. Pentru o trezire atât de matinală, este necasar ca ora de culcare să fie maximum 22.30-23.00.