Lista alimentelor care te scap─â de durerile articulare

Fierberea legumelor nu este cea mai s─ân─âtoas─â ÔÇô alta este cea mai bun─â modalitate de a le g─âti jpeg

Menajeaz─â-┼úi articula┼úiile Este foarte important ca persoanele diagnosticate cu artroz─â s─â evite s─â ├«┼či suprasolicite articula┼úiile. De pild─â, ridicarea de greut─â┼úi, c─âratul obiectelor grele ┼či s─âritul sunt activit─â┼úi care pun presiune asupra articula┼úiilor genunchilor ┼či ┼čoldului. Sl─âbe┼čte, dac─â e cazul Kilogramele ├«n plus favorizeaz─â apari┼úia artrozei la nivelul genunchilor ┼či ┼čoldului, din cauza suprasolict─ârii articula┼úiilor. ├Än plus, obezitatea ├«ntre┼úine procesul inflamator ┼či degradarea cartilajului. Este bine de ┼čtiut c─â o pierdere ├«n greutate cu 5-10% poate reduce cu p├ón─â durerea cu p├ón─â la 30%. Practic─â exerci┼úii speciale Persoanele diagnosticate cu artroz─â este bine s─â se adreseze unui kinetoterapeut. ├Än func┼úie de stadiul ┼či de forma artrozei, kinetoterapeutul recomand─â un program de exerci┼úii, unele dintre ele put├ónd fi efectuate apoi ┼či de pacient acas─â. Astfel de exerci┼úii au ca obiectiv reducerea durerilor, cre┼čterea mobilit─â┼úii ┼či a stabilit─â┼úii. Evit─â ├«nc─âl┼ú─âmintea cu toc ├Än caz de artroz─â de genunchi sau de ┼čold, este indicat─â ├«nc─âl┼ú─âmintea comod─â, care s─â ofere sprijin. Din acest motiv, ├«nc─âl┼ú─âmintea cu toc trebuie evitat─â. Celor cu artroz─â la nivelul picioarelor, medicul le poate prescrie orteze, care diminueaz─â simptomele bolii. Alimenta┼úia are rol protector Ca ├«n toate bolile cronice, alimenta┼úia joac─â un rol important. Unele alimente trebuie consumate cu predilec┼úie, pentru c─â ajut─â la combaterea inflama┼úiei, mecanism implicat ├«n apari┼úia crizelor de artroz─â. Legumele ┼či fructele c├ót mai colorate con┼úin compu┼či cu rol antiinflamator, acest efect av├óndu-l ┼či usturoiul, uleiul de m─âsline ┼či de pe┼čte. Limiteaz─â consumul de gr─âsimi, de zah─âr ┼či de sare.

ÔÇó Consum─â cel pu┼úin 5 por┼úii de fructe ┼či legume pe zi.

ÔÇó Include ├«n meniul zilnic 3 por┼úii de lactate (pentru aportul de calciu, mineral necesar oaselor).

ÔÇó Gra┼úie puternicei lor ac┼úiuni antiinflamatoare, acizii gra┼či Omega-3 sunt din ce ├«n ce mai folosi┼úi ├«n bolile reumatismale. Se spune chiar c─â ac┼úiunea acestor acizi ├«n organism este comparabil─â cu cea a medicamentelor antiinflamatoare. Surse naturale de acizi gra┼či Omega-3 sunt uleiul de pe┼čte, uleiul de in, de rapi┼ú─â sau de soia, nucile ┼či semin┼úele de dovleac.

ÔÇó Nucile, p─âtrunjelul, varza ┼či broccoli con┼úin sulf, cu rol ├«n sinteza colagenului, care ajut─â la reconstruc┼úia ┼úesutului.

ÔÇó Alunele, semin┼úele de floarea-soarelui, ov─âzul, secara ┼či p─âtrunjelul con┼úin mangan, care activeaz─â o enzim─â implicat─â ├«n prevenirea proceselor degenerative articulare.

ÔÇó Evit─â carnea, pentru c─â proteina animal─â favorizeaz─â inflama┼úia.

Trebuie s─â pornim de la cauz─â la efect, pentru a putea recomanda un protocol de tratament optim ┼či a ob┼úine recuperarea ├«ntr-un timp scurt, iar pacientul s─â poat─â reveni la activit─â┼úile zilnice c├ót mai repede.

Uneori, pentru o confirmare a diagnosticului de artroză, recomand pacienţilor efectuarea unei radiografii sau a unui RMN, înainte de începerea tratamentului de recuperare.

Protocolul de recuperare include, ├«n general, kinetoterapie (gimnastic─â medical─â), terapie manual─â (manipul─âri ┼či mobiliz─âri articulare, stretching, masaj de tip deep tissue, drenaj limfatic), masaj terapeutic ┼či proceduri specifice de fizioterapie (terapie TECAR, terapie laser, ultrasunete, crioterapie, electroterapie ÔÇô TENS, NMS), av├ónd ca obiectiv principal diminuarea durerii, relaxarea ┼či flexibilizarea articula┼úiilor ┼či ├«nt─ârirea musculaturii din regiunea articula┼úiilor afectate.