Hipertensiunea, tratată şi altfel

1 2 jpg jpeg

Una dintre primele măsuri pe care ţi le recomandă medicul când suferi de hipertensiune arterială este să reduci consumul de sare. Sarea din comerţ are un conţinut ridicat de sodiu (0,4 g de sodiu la 1 g de sare).

Consumul excesiv de sodiu provoacă retenţie de apă, care creşte presiunea sangvină. Cercetătorii canadieni au descoperit că, dacă limitezi consumul de sare şi adaugi în meniu alimente bogate în potasiu şi în acizi graşi Omega 3, vei reuşi să-ţi micşorezi valorile tensiunii. Bananele te ajută...

... să nu mai reţii apă. În medie, consumi zilnic între 1,7 g şi 3 g de potasiu. În hipertensiune, ideal este să creşti consumul zilnic la 5 g.

Potasiul este un reglator de excepţie al tensiunii arteriale, dar şi al greutăţii corporale, deoarece extrage sodiul din celule şi elimină apa în exces din ţesuturi.

De exemplu, poţi mânca într-o zi: 250 g fasole albă fiartă (1,2 g potasiu), 350 g cartofi copţi (2,6 g potasiu), 200 g somon la cuptor (0,8 g potasiu), 400 g banane (1,2 g).

Consumul de peşte redă ...

... elasticitatea vaselor sangvine. Aproximativ 6 g de acizi graşi Omega 3 săptămânal sunt suficienţi pentru a-ţi îmbunătăţi presiunea arterială.

După două luni în care ai mâncat în fiecare săptămână peşte oceanic, bogat în astfel de acizi, vasele sangvine îşi recapătă elasticitatea. Poţi mânca 150 g de: macrou (3,4 g Omega 3) sau hering (2,3 g Omega 3).

Ce schimbări poţi face în dietă

Multe dintre alimentele pe care le cumperi din magazin au un conţinut mult prea mare de sare. Există câteva trucuri care te ajută să păstrezi tensiunea la limite normale.

image