FIBRELE ne scapă de toxine

1 2 jpg jpeg

Care sunt beneficiile?

Contribuie la controlul nivelului de glucoză în sânge, ele micşorând viteza cu care intestinul eliberează zahărul în sânge.

Chiar dacă ele nu furnizează nici un fel de nutrienţi, anumite tipuri de fibre hrănesc bacteriile care trăiesc în tractul intestinal, contribuind la accelerarea digestiei, împiedicând totodată microbii existenţi să producă infecţii.

Elimină toxinele. Deplasarea acestora prin tubul digestiv le face să acţioneze ca o mătură îndepărtând resturile şi toxinele care se acumulează în tractul nostru digestiv.

Ce fel de fibre trebuie să consumăm?

Există două tipuri de fibre. Cele insolubile, care se umflă în intestin şi pe care le găsim în frunzele plantelor, coaja fructelor şi legumelor, coaja cerealelor integrale (tărâţe de grâu) şi fibrele solubile care trec prin tractul digestiv, absorb acizii biliari, colesterolul făcând ca acesta să treacă prin intestin fără să fie reabsorbit. Dintre acestea, tărâţele de ovăz, fasolea uscată, mazărea, orzul.

Care e cantitatea recomandată?

Majoritatea oamenilor consumă o cantitate foarte mică de fibre, în jur de 20 g zilnic, iar cantitatea necesară este de 40-50 g pe zi.