E┼čti stresat? Afl─â ce alimente s─â incluzi ├«n dieta zilnic─â!

1 2 jpg jpeg

Astfel, situa┼úiile stresante determin─â organismul s─â func┼úioneze ├«n modul ,,supravie┼úuire": sub efectul unor hormoni de stres - cortizolul si leptina - metabolismul ├«ncetine┼čte, iar corpul ├«ncepe s─â stocheze ,,rezerve de combustibil", mai precis de gr─âsime. Ea se depune ├«n special ├«n zona abdomenului, pe bra┼úe ┼či picioare.

Iat─â, a┼čadar, o list─â cu alimentele care te ajut─â s─â treci cu bine peste perioadele stresante!

Fructe de p─âdure

Zmeura, c─âp┼čunile, murele ┼či afinele sunt cea mai bun─â alegere atunci c├ónd sim┼úi nevoia de un desert sau o gustare dulce. ├Än plus, fructele de p─âdure sunt renumite pentru con┼úinutul lor bogat ├«n antioxidan┼úi, care ajut─â la prevenirea ├«mb─âtr├ónirii premature asociat─â, de altfel, cu stresul.

Mu┼če┼úel

Ceaiul de mu┼če┼úel este benefic pentru calmarea sistemului nervos, dar previne ┼či infec┼úiile, ├«ntruc├ót con┼úine o substan┼ú─â numit─â acid hipuric. De asemenea, infuzia de mu┼če┼úel regleaz─â problemele digestive precum crampele stomacale ┼či constipa┼úie, simptome comune pentru cei care sufer─â de sindromul colonului iritabil provocat de stres.

Ciocolata neagr─â

Cele mai recente studii sus┼úin c─â 40 de grame de ciocolat─â neagr─â consumate zilnic ne pot ajuta s─â facem fa┼ú─â stresului, deoarece ciocolata stimuleaz─â eliberarea de endorfine ┼či provoac─â o u┼čoar─â stare de euforie.

Alege întotdeauna ciocolata care conţine cel puţin 70% cacao pură.

Nucile

Nucile regleaz─â nivelul glucozei din s├ónge ┼či reduc astfel pofta de zah─âr, asta ├«n timp ce regleaz─â apetitul ┼či sprijin─â metabolismul. Nu ├«n ultimul r├ónd, nucile con┼úin complexul de vitamine B, zinc, magneziu ┼či uleiuri omega, adic─â compu┼či recomanda┼úi ├«n combaterea stresului.

Ţelina

Stresul afecteaz─â totodat─â ┼či calitatea somnului, provoc├ónd insomnii. ┼óelina con┼úine triptofan, un compus care stimuleaz─â secre┼úia de serotonin─â, un neurotransmi┼ú─âtor cu rol esen┼úial pentru starea de bine ┼či somn.

Pentru a avea un somn lini┼čtitor, te po┼úi r─âsf─â┼úa cu o gustare delicioas─â format─â din c├óteva cubule┼úe de ┼úelin─â ┼či unt de arahide f─âr─â zah─âr.

Uleiurile Omega-3

Un studiu publicat ├«n American Journal of Physiology a ar─âtat c─â persoanele care consum─â suplimente alimentare cu ulei de pe┼čte, pe o perioad─â mai lung─â de o lun─â, au experimentat mai pu┼úin stres mental ├«n m─âsur─âtorile s─ân─ât─â┼úii cardiovasculare, dec├ót cei care nu le au consumat.

Aceste uleiuri se g─âsesc ├«n pe┼čte (sardine, somon, p─âstr─âv, macrou, hamsii, hering), semin┼úele de in ┼či c├ónep─â, semin┼úele de chia, tarhon, nuci, ou─â, legumele cu frunze de culoare verde ├«nchis etc.