De ce e bine să reducem zahărul din alimentaţie

2 jpg jpeg

Europenii nu consumau ├«nainte zah─âr industrial, ci glucoza, fructoza ┼či zaharoza proveneau doar din fructe ┼či miere. Dezvoltarea filierei de trestie de zah─âr, apoi de sfecl─â de zah─âr a permis ad─âugarea de zah─âr ├«n alimente ├«ncep├ónd din secolul al XVII-lea pe Vechiul Continent.

S-a ad─âugat zah─âr ├«n numeroase alimente v├óndute ├«n comer┼ú, deserturi, dar ┼či ├«n b─âuturi ┼či chiar ├«n produse s─ârate - ca de exemplu ├«n maz─ârea la cutie. Ca atare, consumul de zah─âr a crescut mult, simultan cu m─ârirea num─ârului de calorii consumate, care a dus ├«n multe cazuri la obezitate.

Totodat─â, un consum ridicat de zah─âr are ┼či alte efecte negative asupra organismului. Alimentele bogate ├«n zaharuri deregleaz─â centrul sa┼úiet─â┼úii, duc├ónd la un dezechilibru metabolic ├«n organism, afecteaz─â secre┼úia de insulin─â ┼či cresc riscul de diabet, boal─â ce se asociaz─â cu afec┼úiuni ale inimii ┼či vaselor de s├ónge, accidente vasculare ┼či insuficien┼ú─â renal─â.