Citeşte atent eticheta de pe alimente!

1 2 jpg jpeg

Cereale integrale. Fibrele pot fi de proastă calitate. ”Dacă sursa de fibre este alta decât cerealele integrale, nu vei beneficia de efectele benefice pe care scontaţi”, spun specialiştii.

Cuvântul „integral” nu trebuie să lipsească, în special de pe eticheta alimentelor de la micul dejun, precum biscuiţii, pâinea, pastele.

Dacă ne uităm pe lista cu ingrediente, cerealele ar trebui să aibă cel puţin 3 grame de fibră.

Îndulcitorii artificiali. Dulciurile ambalate, dar şi sucurile conţin îndulcitori artificiali, care sunt mai dăunători decât zahărul. 5 grame de îndulcitori sunt echivalentul unei linguriţe de zahăr. Îndulcitorii contribuie la creşterea numărului de calorii, dar nu şi la valoarea nutritivă.

“Îndulcitorii şi coloranţii pot cauza disfuncţii şi tumori ale tiroidei, hiperactivitate şi pot bloca metabolismul zincului”, susţin specialiştii în nutriţie.

Uleiurile hidrogenate. Acestea sunt principala sursă de grăsimi care s-au dovedit dăunătoare organismului.

Dacă este un aliment pe care nu-l mâncaţi în fiecare zi, specialiştii spun că nu va dăuna, însă dacă este ceva ce mâncaţi zilnic, este recomandat să consumaţi alimentele ce nu conţin pe etichetă grăsimi sau uleiuri hidrogenate. Consumul lor exagerat creşte riscul apariţiei bolilor cardiovasculare şi hipertensiunii arteriale.

Nitrat de sodiu. Utilizat drept conservant, această substanţă chimică prezintă un risc de cancer crescut, chiar dacă specialiştii nu au dovedit încă acest lucru.

Un studiu recent spune că nitriţi şi nitraţi ar putea interacţiona cu medicamente pentru a deteriora ADN-ul şi, implicit cresc riscul de cancer.

Coloranţii artificiali. Aceşti aditivi nu cresc valoarea nutritivă şi pot pune în pericol sănătatea. Ei pot afecta fiacatul, pancreasul sau pot produce hiperactivitate la copii.

Aceştia se găsesc pe etichetele bomboanelor, ale cerealelor sau ale sucurilor cu arome de fructe, majoritatea adresate copiilor.

"Verificaţi dacă sunt substanţe alergene"

Prof. dr. Gh. Mencinicopschi:

Înainte de a cumpăra un produs este absolut necesar să citim eticheta de pe ambalaj. Astfel, nu cumpăraţi alimente cu termen de valabilitate depăşit, urmăriţi dacă alimentul a fost corect depozitat, ferit de căldură şi umiditate. Atenţie şi la ingredientele sau substanţele alergene precum soia, arahide, lactate, ouă, care trebuie să fie menţionate într-o etichetă distinctă. Din punct de vedere nutriţional pe etichetă este precizată cantitatea de grăsime, glucide, proteine, fibre, vitamine sau săruri minerale exprimate în procente faţă de doza zilnică recomandată şi valoarea calorică.

Click! spune:

Ingredientele sunt enumerate pe etichete în ordine descrescătoare a cantităţii predominante. Primele două sau trei din listă sunt cele care sunt folosite în cantităţi mari, urmate de cele nesemnificative, dar prezente.