Ceapa întăreşte oasele

1 2 jpg jpeg

Specialiştii au descoperit că, dacă mâncaţi ceapă de două-trei ori pe săptămână, puteţi reduce semnificativ riscul de carncer ovarian şi de colon. O bună sursă de vitamina C, fibre, crom, mangan, potasiu, cupru şi fosfor, ceapa ajută oasele să-şi păstreze densitatea şi compoziţia chimică. Alegeţi ceapa cu miros puternic

Cele mai bune sunt cepele al căror miros este foarte puternic şi pătrunzător. Cea mai bună alegere e ceapa de apă, urmată de ceapa galbenă, ceapa roşie şi apoi ceapa albă. Ca o regulă generală, cu cât lăcrimaţi mai mult atunci când tăiaţi o ceapă, cu atât ea e mai bună pentru sănătate.

Reduceţi timpul de preparare termică

Precum verdeţurile, ceapa crudă şi proaspătă oferă maximum de beneficii. Însă există persoane al căror organism respinge ceapa neprelucrată termic. În acest caz, specialiştii recomandă ca ceapa să fie preparată termic într-un timp scurt, pentru a nu pierde fitonutrienţii.

Cum se păstrează ceapa

Ceapa se depozitează într-un spaţiu rece, întunecos şi uscat pentru că altfel încolţeşte foarte repede. Ceapa curăţată şi tăiată se păstrează în frigider, într-o cutie bine închisă sau învelită în folie de plastic. Dacă nu este acoperită imediat după ce a fost tăiată, ceapa îşi pierde rapid conţinutul nutriţional. Nu congelaţi ceapa deoarece îşi pierde aroma. Ceapa gătită poate fi păstrată la congelator, în recipiente din sticlă, închise ermetic.