Ce semnale îţi transmite corpul când trebuie să renunţi la pâine

1 2 jpg jpeg

Sigur ai auzit ┼či nu doar o dat─â de intoleran┼úa la gluten, aceast─â problem─â a sistemului imunitar cunoscut─â ┼či sub denumirea de boal─â celiac─â este ereditar─â, necontagioas─â ┼či nu dispare de la sine.

Sensibilitatea la gluten se datoreaz─â unei intoleran┼úe la o protein─â ce se g─âse┼čte ├«n boabele de gr─âu, orz, secar─â, responsabil─â cu consisten┼úa p├óinii.

Simptomele intoleranţei la gluten

1 2 jpg jpeg

├Än cazul ├«n care observi c─â ai parte de o pierdere inexplicabil─â ├«n greutate, te confrun┼úi cu o caren┼ú─â de fier, dureri abdominale sau de cap este posibil ca aceaste simptome s─â fie semnalele transmite de organismul t─âu c─â ceva este ├«n neregul─â ┼či trebuie s─â faci o schimbare din punct de vedere alimentar.

Deficien┼úa de fier, acid folic ┼či vitamina B12

Persoanele care se confrunt─â cu intoleran┼úa la gluten ┼či nu renun┼ú─â la consumul produselor de panifica┼úie au un risc ridicat de a dezvolta limfom.

Cea mai bun─â modalitate de a afla dac─â exist─â o problem─â al acest nivel cu organismul t─âu o reprezint─â un set de analize prin acre s─â afli la ce anume este sensibil organismul t─âu.

Afl─â cum po┼úi prepara hri┼čca astfel ├«nc├ót s─â ai grij─â de s─ân─âtatea ta AICI

Astfel, ├«n momentul ├«n care ai primit confirmarea c─â boala celiac─â este instalat─â ├«n corpul t─âu sau dac─â ┼čtii c─â exist─â persoane ─ân familia ta care au fost diagnosticate, schimb─â-┼úi stilul alimentar ┼či bucur─â-te astfel de o via┼ú─â lini┼čtit─â ┼či s─ân─âtoas─â.

Cu ce s─â ├«nlocuie┼čti p├óinea

2 jpg jpeg

Po┼úi s─â consumi ori de c├óte ori vrei alimente precum hri┼čca, orezul, porumbul, cartofi, soia, mei sau f─âina de nuci.

Orezul este un aliment de baz─â ├«n buc─ât─âria asiatic─â ┼či unul dintre secretele longevit─â┼úii acestui popor. Astfel, un consum de hri┼čc─â constant ├«┼úi va furniza o doz─â de antioxidan┼úi, minerale ┼či vitamine bune sistemului t─âu alimentar. ├Ä┼úi va oferi sa┼úietate ┼či o po┼úi combina cu orice alt─â leguma dore┼čti inclusiv cu carne.

Po┼úi s─â o la┼či la ├«nmuiat peste noapte ├«n ap─â sau ├«n iaurt ori s─â o coci ┼či apoi s─â o prepari dup─â bunul t─âu plac.

Asigur─â-te c─â bei suficient─â ap─â ┼či faci cel pu┼úin 30 de minute de mi┼čcare zilnice. Nu s─âri peste ceel 7-8 ore de somn pe noapte, este foarte important s─â te odihne┼čti corespunz─âtor pentru ca astfel organismul s─â poat─â s─â se refac─â.