Ce nu ştiai despre calorii

1 2 jpg jpeg

Porţiile sunt necontrolate Mai ales în România, unde reglementările în acest domeniu sunt minime, porţiile diferă foarte mult în funcţie de produs şi locaţie. Pe cutia de cereale, porţiile sunt foarte mici, echivalente cu trei-patru înghiţituri, o porţie de ciocolată este echivalentă cu două-trei pătrăţele etc. La restaurant, în schimb, în acele puţine locuri unde meniul arată şi caloriile, porţiile sunt cel puţin duble, dar noi avem presetate acele porţii de pe ambalaje, aşa că vom mânca mai mult, sub impresia numărului de calorii. Ambalajele mici, care par a conţine o singură porţie, sunt de fapt calculate ca fiind o porţie sau două, aşa că, de fapt, vei consuma dublul caloriilor de pe pachet.

Conform unor studii, unele alimente încurajează consumul de calorii, fiind mai greu de digerat. Astfel, fructele, legumele, cerealele integrale pot creşte ritmul de ardere a caloriilor. "

" spune medicul nutruţionist

. În plus, unele alimente măresc ritmul în care se ard caloriile. Astfel, cofeina ori condimente precum piperul, chilli, scorţişoara şi ghimbirul trezesc sistemul nervos central şi grăbesc metabolismul, făcându-l să ardă mai repede caloriile.

Uneori, sportul ne ajută să nu ne mai gândim la mâncare atunci când ni se face foame sau poftă de ceva bun. Alteori, în schimb, după o şedinţă la sală, nicicând nu ne-a fost mai foame. Cel mai bine este să iei o gustare care să conţină carbohidraţi sau proteine. În funcţie de intensitatea antrenamentului, e posibil ca organismul tău să aibă, într-adevăr, nevoie de un mic supliment caloric, de aproximativ 200 de calorii pentru o şedinţă cu adevărat extenuantă.

Apa cu lămâie, limonada, bauturile energizante, cafeaua cu zahăr şi lapte, sucurile de orice fel, băuturile alcoolice, toate au calorii pe care nu le pui la socoteală când îţi faci calculul zilnic. Cel mai bun şi chiar mai sănătos lucru pe care îl poţi face este să începi să bei cafeaua sau ceaiul fără zahăr şi să încerci să înlocuieşti sucurile cu apă, minerală sau plată.

Dacă reclama se laudă cu lipsa grăsimilor, nu înseamnă că şi caloriile lipsesc, dimpotrivă. Produsele cu zero grăsimi au mai multe calorii decât cele obişnuite, din cauza ingredientelor adăugate pentru gust. De fiecare dată când ceva este scos dintre ingrediente, ceva trebuie pus în loc şi, de cele mai multe ori se adaugă ceva chimic sau mai puţin sănătos, sub iluzia "dieteticului".