Alimente care reduc stresul

2 jpg jpeg

Portocalele Un studiu german a relevat c─â vitamina C ajut─â la normalizarea colesterolului ┼či a presiunii s├óngelui dup─â o situa┼úie stresant─â. Vitamina C are ┼či rolul de a ├«nt─âri sistemul imunitar. Cartofii dulci Cartofii pot fi foarte eficien┼úi ├«mpotriva stresului pentru c─â satisfac nevoia de carbohidra┼úi ┼či dulciuri, nevoie proeminent─â ├«n situa┼úiile stresante. Ei sunt plini de vitamine ┼či fibre care ajut─â organismul s─â proceseze carbohidra┼úii ├«ntr-un mod constant ┼či lent. Caise uscate Caisele sunt bogate ├«n magneziu, un relaxant muscular natural care ac┼úioneaz─â ├«mpotriva stresului. Migdale, fistic ┼či nuci Migdalele sunt bogate ├«n vitaminele B ┼či E, care ajut─â la ├«nt─ârirea sistemului imunitar, iar nucile ┼či fisticul ajut─â la sc─âderea tensiunii arteriale. Curcanul Curcanul con┼úine aminoacidul triptofan care declan┼čeaz─â eliberarea de serotonin─â, o substan┼ú─â chimic─â cu efecte asupra creierului. Din cauza efectului calmant al triptofanului, mul┼úi oameni care consum─â curcan se simt relaxa┼úi sau chiar obosi┼úi. Spanacul Lipsa magneziului din organism produce migrene ┼či oboseal─â. O can─â de spanac asigur─â 40% din cantitatea necesar─â zilnic de magneziu. Somonul Somonul con┼úine acizi gra┼či Omega-3 care protejeaz─â ├«mpotriva bolilor de inim─â ┼či men┼úin stresul sub control.