Alimente care îmbătrânesc creierul

2 jpg jpeg

1. Gr─âsimile saturate Consumul a cel pu┼úin 4 grame de gr─âsimi saturate ├«ntr-o or─â poate cre┼čte nivelul colesterolului r─âu ├«n s├ónge, ceea ce poate afecta arterele sau, chiar mai r─âu, poate duce la inflamarea genelor care se afl─â ├«n str├óns─â leg─âtur─â cu acea parte a creierului care se ocup─â cu stocarea informa┼úiilor. 2. Zah─ârul ├Än momentul ├«n care o persoan─â consum─â zah─âr ├«n exces, proteinele din organism func┼úioneaz─â ├«n mod impropriu, duc├ónd la ├«mb─âtr├ónirea sistemului arterial. Pentru a preveni acest lucru, este indicat s─â nu adaugi mai mult de 4 grame de zah─âr per por┼úie. Ca ┼či ├«n cazul gr─âsimilor saturate, ├«n decursul unei ore nu trebuie s─â consumi mai mult de 4 grame de zah─âr. 3. Gr─âsimile trans ├Äncearc─â s─â excluzi din dieta ta gr─âsimile vegetale hidrogenate sau par┼úial hidrogenate, deoarece acestea altereaz─â procesul metabolic ┼či solidific─â arterele, ceea ce duce la ├«ngreunarea circula┼úiei s├óngelui spre creier.