Alimente care dau dependenţă

1 2 jpg jpeg

Femeile sunt mai predispuse decât bărbaţii să dezvolte o dependenţă faţă de anumite alimente, deoarece au tendinţa mai des să se priveze de anumite preparate culinare.

Îngheţata, pe primul loc

Un loc frunta┼č ├«n lista alimentelor care dau dependen┼ú─â se afl─â ├«nghe┼úata. Aceasta con┼úine toate cele trei ingrediente asociate cu efectul de adic┼úie alimentar─â: zah─ârul, gr─âsimile ┼či sodiul. Dac─â ai ajuns s─â consumi prea mult─â ├«nghe┼úat─â ├«n ultima perioad─â, este evident c─â suferi de dependen┼ú─â. Solu┼úia este s─â reduci cantitatea treptat ┼či s─â ├«┼či ├«ndrep┼úi aten┼úia spre variantele mai s─ân─âtoase. Dar cel mai bine este s─â ├«┼úi prepari singur ├«n cas─â o re┼úet─â de ├«nghe┼úat─â ├«n compozi┼úia c─âreia s─â intre iaurt ┼či diferite fructe.

Ciocolata nu predispune la adicţie

Ciocolata pare s─â fie aliata ta atunci c├ónd vrei s─â m─ân├ónci ceva dulce ori c├ónd te sim┼úi deprimat─â, dar nu este neap─ârat cea mai bun─â alegere. Ciocolata de cas─â r─âm├óne cea mai bun─â solu┼úie pentru a sc─âpa de dependen┼ú─â. De asemenea, atunci c├ónd o cumperi din comer┼ú, opteaz─â mereu pentru ciocolata neagr─â ├«n detrimetrul celorlalte. Ciocolata neagr─â, cu un con┼úinut c├ót mai ridicat de cacao ┼či c├ót mai amar─â, este chiar benefic─â s─ân─ât─â┼úii ┼či nu predispune la adic┼úie. ├Än schimb, ciocolata intens procesat─â cu zah─âr, lapte praf, gr─âsimi ┼či alte creme, este nerecomandat─â de medicii nutri┼úioni┼čti, tocmai pentru susceptibilitatea crescut─â la abuzuri.

Chipsurile, preferatele tuturor

Chipsurile ├«mpart locul 2, la egalitate ├«n privin┼úa dependen┼úei pe care o provoac─â, cu ciocolat─â. Cu un con┼úinut foarte bogat de sare ┼či gr─âsimi, dar ┼či cu zaharuri ad─âugate pentru aromatizare, chipsurile de cartofi se ├«nscriu ┼či ele pe lista alimentelor care pot da dependen┼ú─â. O variant─â mult mai s─ân─âtoas─â este s─â prepari chipsuri acas─â, la cuptor, din varza kale, dovlecei, sfecl─â ro┼čie, ridichi sau frunze de spanac.

Sursele de carbohidraţi simpli

Pastele, p├óinea ┼či orezul rafinate, surse de carbohidra┼úi simpli cu eliberare rapid─â, stimuleaz─â produc┼úia de dopamin─â, cresc├ónd dorin┼úa de a consuma cantit─â┼úi tot mai mari. Cercet─âtorii au descoperit un efect similar ├«ntre consumul de carbohidra┼úi simpli ┼či cocain─â asupra centrului pl─âcerii al creierului. Privarea de o por┼úie ├«n plus poate declan┼ča simptome asociate cu st─ârile de sevraj precum anxietatea, durerile de cap sau irascibilitatea.

Guma de mestecat

De┼či nu ajunge s─â fie ├«nghi┼úit─â, guma de mestecat poate crea ┼či ea dependen┼úa, spun speciali┼čtii. ├Än primul r├ónd, zaharul sau al┼úi indulcitori din compozi┼úia sa sunt rapid absorbi┼úi ├«n organism, declan┼č├ónd ├«ntregul proces al dopaminei ┼či stimul─ârii poftei accentuate de ÔÇ×mai multÔÇŁ.

Află AICI care sunt alimentele care îţi dau dureri de cap

Totodat─â, mestecatul este o activitate compulsiv─â, cresc├ónd predispozi┼úia la dezvoltarea unei dependen┼úe. Chiar ┼či a┼ča, speciali┼čtii spun c─â este ├«ntotdeauna de preferat s─â mesteci guma pentru a renun┼úa la un produs de patiserie sau la un tic nervos deranjant.