Acest fruct este cea mai bună sursă naturală de antioxidanţi!

1 2 jpg jpeg

M─ârul verde este bogat ├«n minerale precum calciu, potasiu, fosfor, sodiu, fier, vitaminele B, C, E ┼či acid folic. Dac─â este folosit c─â produs cosmetic, ├«┼úi face pielea s─â par─â t├ón─âra ┼či supl─â. Merele sunt o surs─â natural─â ┼či, totodat─â, delicioas─â de antioxidan┼úi, care combat radicalii liberi ┼či previn inflama┼úiile ├«n corp. Con┼úin flavonoide, substan┼ú─â care ajut─â la sc─âderea tensiunii arteriale, diminueaz─â riscul de infarct miocardic ┼či previne bolile de inim─â.

M─ârul lupt─â cu succes cu radicalii liberi datorit─â polifenolilor pe care ├«i con┼úine, fiind antioxidantul ideal. Cercet─âtorii au ├«nceput s─â studieze ├«nc─â din 1979 efectele pe care merele verzi le au asupra organismului, m─âsur├ónd funciile pulmonare a 2500 b─ârba┼úi, cu v├órste ├«ntre 45 ┼či 59 de ani ┼či domiciliul ├«n ┼óar─â Galilor. Dup─â cinci ani, au comparat capacitate respiratorie a fic─âruia ┼či au descoperit o asociere pozitiv─â ├«ntre func┼úia pl─âm├ónilor ┼či num─ârul de mere consumat ├«n timpul unei s─âpt─âm├óni.

Aport minim de calorii

Merele au o densitate caloric─â mic─â ┼či un con┼úinut mare de ap─â, un fruct de m─ârime medie fiind alc─âtuit din aproximativ 85% lichid. Alimentele bogate ├«n ap─â ofer─â organismului o senza┼úie de sa┼úietate ├«ndelungat─â, reduc├ónd num─ârul de calorii zilnice. Un m─âr are, ├«n medie, 80 de calorii, ceea ce ├«l face s─â fie o gustare s─ân─âtoas─â ideal─â. ├Än plus, ajut─â digestia, controleaz─â pofta de dulce ┼či scade nivelul colesterolului r─âu.

Surs─â important─â de fibre

Un m─âr con┼úine ├«n jur de 4 g de fibre, de care organismul are mare nevoie. Merele ofer─â o senza┼úie de sa┼úietate pentru mai mult timp, ├«ncetinesc absorb┼úia zah─ârului, men┼úin un nivel optim al gr─âsimilor ├«n s├ónge ┼či previn apari┼úia problemelor digestive. Un aport optim de fibre ├«n dieta zilnic─â scade riscul de instalare a obezit─â┼úii ┼či ajut─â la sc─âderea ├«n greutate, stimul├ónd metabolismul.