7 sfaturi ca s─â nu te ├«ngra┼či de S─ârb─âtori

1 2 jpg jpeg

Alung─â gr─âsimile din alimenta┼úie. Evit─â pr─âjelile, consum─â doar carne slab─â, fii atent la tipul de br├ónzeturi consumate. Telemeaua are ├«n jur de 20% gr─âsime, ca┼čcavalul 30-35%, iar br├ónza de burduf 50%. Ele pot fi ├«nlocuite cu br├ónz─â de vaci, ca┼č sau urd─â, care sunt slab calorice.

Evit─â consumul de alcool. Alcoolul ├«nseamn─â 7 calorii pentru fiecare gram consumat ┼či este considerat factor de risc pentru apari┼úia obezit─â┼úii. Aten┼úie la bere ┼či sucuri.

Aten┼úie la carbohidra┼úi! Dac─â ├«i consumi ├«n exces, ei vor fi transforma┼úi ├«n lipide. ├Äi g─âse┼čti ├«n cereale integrale, leguminoase, fructe dar ┼či ├«n p├óinea alb─â, cartofi ┼či foietaje. Alege s─â consumi fructe proaspete care au ├«n plus fibre ce scad absorb┼úia glucidelor. Evit─â b─âuturile carbogazoase sau necarbogazoase. Bea ap─â sau ceaiuri tradi┼úionale, ne├«ndulcite, ├«n niciun caz nu-┼úi potoli setea cu suc de fructe, lapte sau iaurt. Acestea sunt alimente cu un important con┼úinut caloric!

Scapă de dulciuri, deoarece acestea au grăsimi hidrogenate în cantitate mare.

M─ân├ónc─â pu┼úin ┼či des. Evi┼úi astfel ├«nfometarea ┼či ├«┼úi men┼úii arderile metabolice la un nivel corespunz─âtor. Stabile┼čte un program regulat cu trei mese ┼či una-dou─â gust─âri.

Nu m├ónca prea mult la o singur─â mas─â! ├Äncearc─â s─â alegi por┼úii potrivite cu nevoile tale, nu e nici o ru┼čine dac─â mai la┼či ├«n farfurie.

Nu te uita la televizor în timp ce mănânci! Mănâncă doar la masă, într-o atmosferă relaxată. Evită să faci altceva în acest timp, cum ar fi cititul, statul la calculator sau privitul la televizor.