6 combinaţii alimentare de evitat

1 2 jpg jpeg

Pâinea cu cartofii prăjiţi sau cu gem

Carbohidra┼úii simpli con┼úinu┼úi de p├óinea alb─â provoac─â cre┼čterea vertiginoas─â a glucozei din s├ónge, este de p─ârere Liz Weinandy, dietetician ├«n cadrul Centrului Medical Wexner al Universit─â┼úii din Ohio.

Dac─â la p├óinea alb─â mai ad─âug─âm gem, cartofi pr─âji┼úi sau sucuri acidulate, iat─â o cale u┼čoar─â c─âtre dezastru: zah─ârul din s├ónge cre┼čte rapid, iar organismului va trebuie s─â lucreze din greu pentru a elimina insulina din pancreas, astfel c─â, pe termen lung, aceste combina┼úii de alimente pot duce la diabet.

Berea după ce-ai mâncat un burger

At├ót berea c├ót ┼či burgerii sunt procesa┼úi de ficat, ├«ns─â organismul va digera mai ├«nt├ói alcoolul, din moment ce ├«l recunoa┼čte drept toxin─â. Acest lucru las─â gr─âsimea s─â pluteasc─â ├«n voie ├«n fluxul sanguin, de unde poate fi apoi stocat─â ├«n ┼úesutul adipos sub form─â de gr─âsime.

În plus, nu sunt excluse stările de greaţă, întrucât alimentele bogate în grăsimi, cum sunt burgerii, se digeră mai greu.

Vinul ┼či soia sau linte

Vinul ro┼ču con┼úin compu┼či numi┼úi taninuri. ├Äns─â, atunci c├ónd taninurile sunt amestecate cu alimente care con┼úin fier, cum ar fi lintea sau soia, organismul nu mai este capabil s─â absoarb─â toate mineralele. Acest aspect este deosebit de important mai ales pentru vegetarieni ┼či raw vegani, care au mult─â nevoie de fier.

Laptele în ceaiul negru

Ceaiul negru este bogat ├«n antioxidan┼úi, care contribuie la reducerea inflama┼úiilor provocate de multe boli cronice, inclusiv boli de inim─â ┼či diabet, sus┼úine Alissa Rumsey, purt─âtor de cuv├ónt al Academiei de Nutri┼úie ┼či Dietetic─â , Statele Unite.

Astfel, dac─â te g├ónde┼čti s─â adaugi lapte (de vac─â sau de soia) ├«n cana de ceai, nu vei face dec├ót s─â diminuezi beneficiile acestui ceai, ├«ntruc├ót proteinele din lapte ├«mpiedic─â absorb┼úia antioxidan┼úilor de organism, mai explic─â Alissa Rumsey.

Sosul dietetic ┼či salata de legume

În mod surprinzător, lipsa grăsimilor din salată blochează absorbţia substanţelor nutritive de către organism.

Potrivit unui studiu publicat ├«n American Journal of Clinical Nutrition, carotenoizii - adic─â pigmen┼úii care pot preveni instalarea cancerului, a bolilor cardiovasculare ┼či a degenerscen┼úei maculare, sunt mult mai u┼čor de absorbit atunci c├ónd salata con┼úine un dressing cu gr─âsimi s─ân─âtoase, cum ar fi uleiul de m─âsline. A┼čadar, stropirea salatei cu un pic de ulei de m─âsline ┼či o┼úet este chiar indicat─â.

B─âuturile cu alcool ┼či cafeaua

O situa┼úie des ├«nt├ólnit─â: bei la cin─â 2-3 pahare de vin, te cuprinde brusc mole┼čeala ┼či c─âscatul ┼či te g├ónde┼čti c─â un capuccino este un r─âsf─â┼ú care te-ar putea salva. O idee nu tocmai bun─â!

De ce? Pentru c─â energia pe care ┼úi-o d─â cafeaua poate masca o eventual─â intoxica┼úie, astfel ├«nc├ót nu-┼úi vei mai da seama dac─â ai ├«ntrecut m─âsura cu alcoolul. Acela┼či lucru este valabil ┼či ├«n cazul combina┼úiei vodc─â plus b─âutur─â energizant─â, de exemplu. De aici, ┼či riscuri mai mari c─âtre accidente.