5 alimente care ţin la distanţă virozele

1 2 jpg jpeg

1. Iaurt

Probioticele din compoziţia iaurtului sunt bacterii sănătoase care menţin tractul digestiv sănătos. De asemenea, consumul constant de iaurt contribuie la întărirea sistemul imunitar, reducând astfel riscul de apariţie a răcelilor.

2. Usturoi

Usturoiul con┼úine alicin─â, o substan┼ú─â care inhib─â bacteriile rele ┼či previne infec┼úiile. ├Än urma unui studiu britanic realizat pe 146 de persoane, cercet─âtorii au descoperit c─â voluntarii care au consumat usturoi ├«n forma natural─â timp de 12 s─âpt─âm├óni ┼či-au sc─âzut riscul de a r─âci, spre deosebire de cei care au luat un placebo.

3. Pe┼čte

Seleniul din compozi┼úia pe┼čtelui ajut─â celulele albe s─â produc─â citochinice, compu┼či care elimin─â din organism virusul ce a dus la declan┼čarea virozei. De asemenea, pe┼čtele este o surs─â important─â de acizi gra┼či omega-3, care reduc inflama┼úiile, ├«mbun─ât─â┼úesc respira┼úia ┼či protejeaz─â pl─âm├ónii de r─âceli ┼či infec┼úii respiratorii.

4. Cartofi dulci

Poate c─â nu te g├ónde┼čti la straturile pielii ca la o parte a sistemului imunitar, ├«ns─â pielea este o prim─â barier─â, care apar─â organismul ├«mpotriva bacteriilor ┼či virusurilor. Pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii pielii ai nevoie de vitamina A, ├«ntruc├ót acest nutrient are un rol important ├«n regenerarea ┼úesuturilor. Cea mai bun─â cale de a asimila vitamina A este prin consumul de cartofi dulci.

5. Ciuperci

┼×i ciupercile au un rol important ├«n cre┼čterea sistemului imunitar, ├«ntruc├ót stimuleaz─â produc┼úia de celule albe care ap─âr─â organismul de r─âcelile comune. De aceea, nutri┼úioni┼čtii ne recomand─â s─â consum─âm ciuperci ├«n fiecare zi, pentru a beneficia de toate propriet─â┼úile lor benefice.