4 alimente pentru din┼úi s─ân─âto┼či

1 2 jpg jpeg

Ţelina protejează împotriva cariilor

Aceast─â legum─â protejeaz─â dintele ├«n dou─â feluri: prin mestecare din c├ónd ├«n c├ónd neutralizeaz─â bacteriile care produc carii, dar ajut─â ┼či la cur─â┼úarea gingiilor ┼či a limbii prin folosirea ei ├«n amestec cu unele alimente mai abrazive.

Kiwi previne îmbolnăvirea gingiilor

Un singur fruct de kiwi con┼úine mai mult de 100% din necesarul zilnic de vitamina C. Dac─â organismul nu prime┼čte cantitatea necesar─â din aceast─â vitamin─â, nivelul colagenului din gingii poate sc─âdea, iar acestea vor deveni fragile ┼či vulnerabile la bacteriile ce provoac─â diverse boli ale lor.

Pătrunjel, contra respiraţiei urât mirositoare

Mestecarea a dou─â fire de p─âtrunjel poate ajuta la men┼úinerea unei respira┼úii proaspete prin faptul c─â el con┼úine substan┼úe volatile ce sunt eliminate din pl─âm├óni ┼či care au proprietatea de a ├«mbun─ât─â┼úi calitatea respira┼úiei. Pentru a ob┼úine acest rezultat, p─âtrunjelul trebuie consumat ├«n stare proasp─ât─â.

Ceapa distruge bacteriile

Aceast─â legum─â con┼úine componente antibacteriene care ├«┼či ├«ndeplinesc mai bine rolul dac─â leguma este consumat─â crud─â, ├«n special seara. ├Än ceea ce prive┼čte mirosul ce caracterizeaz─â ceapa, acesta poate fi ├«nl─âturat prin mestecarea unui fir de p─âtrunjel.