4 alimente bune pentru mu┼čchi

1 2 jpg jpeg

Bananele Bogate ├«n potasiu, proteine ┼či curcumin─â, bananele ┼úin de foame ┼či sunt una dintre cele mai indicate gust─âri ├«nainte sau dup─â antrenamente. Potasiul ├«nlocuie┼čte rezervele consumate prin efort, iar curcumina ajut─â la calmarea musculaturii. O banan─â pe zi poate cre┼čte ┼či energia.

Studii efectuate ├«n Noua Zeeland─â arat─â c─â antioxidan┼úii afinelor ajut─â mu┼čchii obosi┼úi s─â-┼či revin─â, echilibr├ónd radicalii liberi pe care ace┼čtia ├«i elibereaz─â ├«n timpul antrenamentului.

Cercet─âtorii britanici au ar─âtat recent c─â dou─â pahare de suc de ro┼čii pe zi, timp de 10 zile, ajut─â la revenirea mai rapid─â a musculaturii dup─â un efort mai intens. Aceste efecte se datoreaz─â propriet─â┼úilor antiinflamatoare ┼či antioxidan┼úilor din rodii.

Dintre alimentele g─âsite ├«n natur─â, ghimbirul este unul din cele mai puternice antiinflamatoare, ajut├ónd ┼či ├«n cazul durerilor provocate de osteoartrit─â. Gingerolul, unul din compu┼čii ce ofer─â iu┼úeala caracteristic─â ghimbirului, este printre cei care lupt─â ├«mpotriva inflama┼úiei. Conform studiilor, injec┼úiile cu extract de ghimbir ajut─â la calmarea durerilor artritice.