Mu┼čchii pe care ├«i dezvolt─â ├«notul

1 2 jpg jpeg

Astfel, masa muscular─â se dezvolt─â f─âr─â ca articula┼úiile s─â aib─â de suferit, iar ligamentele se ├«nt─âresc ┼či devin mai flexibile. Practicat regulat, ├«notul garanteaz─â o siluet─â de invidiat. Acest sport tonific─â mu┼čchii fesieri ┼či pectorali, coapsele ┼či gambele ┼či are un rol important ├«n dezvoltarea armonioas─â a abdomenului. Mai mult, ÔÇťtope┼čteÔÇŁ ┼či celulita.

Iat─â ce grupe de mu┼čchi ├«┼úi po┼úi dezvolta, ├«n func┼úie de stilul de ├«not abordat ├«n ap─â!

Mu┼čchii pe care ├«i dezvolt─â ├«notul - stilul craul (Crawl)

Denumirea acestui stil de ├«not provine din englezescul ,,to crawl" (a se t├ór├ó) ┼či descrie perfect tehnica folosit─â pentru ├«naintarea ├«n ap─â. Din pozi┼úia pe burt─â, se ┼úine capul scufundat, cu ochii deschi┼či, expir├ónd aerul sub ap─â. Mi┼čc─ârile m├óinilor sunt circulare ┼či alternative, revenirea la pozi┼úia ini┼úial─â realiz├óndu-se pe sub ap─â. Picioarele se sincronizeaz─â cu mi┼čc─ârile m├óinilor, execut├ónd mi┼čc─âri alternative sus-jos, folosindu-te de articula┼úia ┼čoldului ┼či a genunchiului

Acest stil ├«┼úi permite s─â ├«no┼úi rapid ┼či s─â-┼úi tonifiezi, ├«n acela┼či timp, bra┼úele, umerii, picioarele, pieptul ┼či abdomenul.

Mu┼čchii pe care ├«i dezvolt─â ├«notul - stilul bras (broasc─â)

Este unul din cele mai potrivite stiluri de ├«not pentru ├«ncep─âtori ┼či ├«n acela┼či timp, cel mai popular printre ├«not─âtorii amatori. ├Än stilul bras, m├óinile execut─â simultan o mi┼čcare semicircular─â sub ap─â, revenirea la pozi┼úia ini┼úial─â realiz├óndu-se tot sub ap─â. Mi┼čcarea picioarelor trebuie sincronizat─â cu cea a m├óinilor.

Acest stil de ├«not solicit─â ├«n special bicep┼čii, pectoralii, mu┼čchii abdominali ┼či gambele.

Mu┼čchii pe care ├«i dezvolt─â ├«notul - stilul pe spate

Dup─â cum sugereaz─â ┼či numele, acest stil presupune ├«notul pe spate. Capul este ├«ntotdeauna la suprafa┼ú─â iar mi┼čc─ârile m├óinilor sunt circulare ┼či alternative, revenindu-se la pozi┼úia ini┼úial─â pe deasupra apei. Mi┼čc─ârile picioarelor sunt similare cu cele din stilul liber. Spate este unul din stilurile de ├«not echilibrate, ├«mbin├ónd rezisten┼úa cu viteza.

├Än mod evident, acest stil solicit─â cu prec─âdere mu┼čchii spatelui. De asemenea, acest stil de ├«not este recomandat mai ales persoanelor care au afec┼úiuni ale spatelui, de tipul cifozelor (cocoa┼če).

Mu┼čchii pe care ├«i dezvolt─â ├«notul - stilul fluture

Stilul fluture se remarc─â ├«ntre celelalte stiluri de ├«not de competi┼úie ca fiind cel mai spectaculos. Acesta presupune o mi┼čcare simetric─â a bra┼úelor cu revenire pe deasupra apei. De asemenea, corpul realizeaz─â o mi┼čcare ondulatorie, iar picioarele o tehnic─â numit─â dolphin kick.

Astfel, mi┼čc─ârile ondulatorii ale stilului de ├«not fluture permit mai ales ├«nt─ârirea mu┼čchilor abdominali. De┼či este cea mai dificil─â tehnic─â de ├«not, este ┼či cea mai eficient─â, pentru c─â te sc─âp─â rapid de gr─âsimea inestetic─â de pe abdomen.