Cum alungi kilogramele în plus la menopauză

1 2 jpg jpeg

Cu cât te apropii mai mult de menopauză, organismul va pierde mai mult din cantitatea de estrogen, aspect ce poate fi remarcat mai ales datorită surplusului de kilograme ce începe să se instaleze mai ales în zona abdominală.

Din nefericire, gr─âsimea mai ales cea abdominal─â reprezint─â un adev─ârat risc pentru s─ân─âtatea ta, pe l├óng─â aspectul deranjant ┼či inestetic, organismul va fi supus oric├ónd riscului de a dezvolata afec┼úiuni precum diabetul, hipertensiune arterial─â sau colesterol.

Grasimea din zona abdominal─â are nu doar un aspect inestetic, dar si un risc crescut pentru infarctul miocardic, diabetul zaharat.

De ce la menopauz─â sl─âbe┼čti mai greu?

├Än primul r├ónd trebuie s─â ┼úii cont de fluctua┼úiile hormonale, acestea sunt cele mai vinovate de greutatea ┼či aspectul t─âu corporal. ├Än plus odat─â cu v├órsta se pierde ┼či din masa muscular─â, tocmai din cauza modific─ârilor hormonale ┼či a lipsei activit─â┼úii fizice constante.

Sportul nu are v├órst─â, nu ┼úine cont de sex sau de religie. Este s─ân─âtate curat─â. Unul din aspectele de care trebuie s─â ┼úii cont este faptul c─â sportul va evita cu brio ├«stalarea somnului ineficient sau a insomniilor ce apar odat─â cu v├órsta. ┼×i da, exist─â o leg─âtur─â destul de puternic─â ├«ntre odihn─â ┼či greutate. ├Än cazul ├«n care nu dormi suficient, organismul nu va putea s─â ├«┼či refac─â resursele energetice ┼či va ├«ncerca s─â le ob┼úin─â din alte surse, cel mai adesea fiind m├óncarea nes─ân─âtoas─â sau poftele p─âc─âtoase.

Unde mai pui că în această perioadă organismul poate căpăta o rezistenţă crescută la insulină, un alt factor care contribuie la îngreunarea procesului de pierdere a surplusului de kilograme.

Afl─â ce tratamente naturiste te protejeaz─â de menopauz─â AICI

Cum sl─âbim la menopauz─â?

Pe baza acestui fenomen s-au efectuat numeroase studii, observ├óndu-se faptul c─â personale care au renun┼úat la dulciuri, b─âuturi carbogazoase, opt├ónd pentru un consum crescut de legume ┼či fructe rezultatele au fost mai mult dec├ót bune.

Dietele cu un nivel sc─âzut de carbohidra┼úi par a fi solu┼úia optim─â pentru a sc─âpa de surplusul de kilograme ┼či mai ales pentru a elimina gr─âsimea abdominal─â. Societatea American─â de Nutri┼úie a ajuns la concluzia c─â un nivel sc─âzut de carbohidra┼úi va ajuta considerabil la distribuirea gr─âsimii ┼či la metabolizarea glucozei, aspect destul de bun pentru organismul t─âu.

Mi┼čcarea, mai ales plimb─ârile prin parc sau activit─â┼úi simple precum mersul pe biciclet─â te vor ajuta s─â depui un efort mai mare ┼či s─â consumi mai multe calorii.

Dieta mediteraneană reduce apariţia bolilor cardiace

Speciali┼čtii sus┼úin c─â acest tip de diet─â este corespunz─âtor atunci c├ónd vrei s─â scapi de nepl─âcutele kilograme. Aceast─â diet─â minune cuprinde un consum constant de ou─â, nuci, semin┼úe, legume, lactate, pe┼čte, ierburi aromate, fructe de mare ┼či mult ulei de m─âsline.

Trebuie s─â sco┼úi definitiv din alimenta┼úia ta zaharurile de orice fel, alimentele procesate, de tip fast food. Salatele sunt la ordinea zilei, pe┼čtele este principala surs─â de protein─â ┼či un bun adjuvant al s─ân─ât─â┼úii tale cardiace.

Vegetarienii ├«┼či men┼úin mai u┼čor greutatea

Cert este faptul c─â atunci c├ónd ai grij─â de alimenta┼úia ta ┼či te hr─âne┼čte adaptat la v─ârsta, condi┼úia ta fizic─â ┼či activit─â┼úile pe care le desf─â┼čori, ob┼úii cele mai bune rezultate.

Pentru asta a fost analizat un grup de femei aflate la menopauză, observându-se o pierdere semnificativă a greutăţii lor corporale în urma regimului vegetarian.

De┼či trebuie specificat faptul c─â aceast─â form─â de diet─â vegetarian─â este una mai light la menopauz─â fiind permise consumul de lactate ┼či ou─â. Practic, elimini tot ce ├«nseamn─â alimente procesate, carne ┼či gr─âsimi.

Este important ca să respecţi un progam de activitate sportivă, nu te sfi să dai o tură de parc sau să mergi două staţii de autobuz pe jos cel puţin în fiecare zi.

Orice activitate cardio, care îţi va face pulsul să crească nu poate decât să îţi fie benefică.

Alimenta┼úia combinat─â cu mi┼čcare te vor ajuta s─â te odihne┼čti mai bine ┼či s─â scapi de surplusul de kilograme sau problemele hormonale.