Dieta Ohsawa prelunge┼čte via┼úa

1 orez jpg jpeg

Profesorul japonez George Ohsawa a creat dieta care-i poart─â numele pornind de la convingerea c─â m├óncarea natural─â, c├ót mai pu┼úin procesat─â este secretul s─ân─ât─â┼úii de durat─â. Ea detoxific─â organismul ┼či te ajut─â s─â pierzi kilogramele ├«n plus, de┼či nu este o diet─â pentru sl─âbire.

Dieta Oshawa, cunoscut─â sub numele de dieta macrobiotic─â dureaz─â doar zece zile ┼či este bine s─â o ┼úii doar o dat─â pe an. Temenul ÔÇťmacrobioticÔÇŁ provine din limba greac─â ┼či ├«nseamn─â via┼ú─â lung─â.

Combin─â legumele cu cereale integrale

Dac─â te hot─âr─â┼čti s─â urmezi o diet─â macrobiotic─â, trebuie s─â ai ├«n vedere faptul c─â cerealele integrale, preparate sub form─â de boabe fierte sau de germeni vor avea o pondere de 50-60 la sut─â ├«n alimenta┼úia ta. Sunt incluse ┼či orezul alb sau brun, meiul, secara, hri┼čca, orzul. Pe de alt─â parte, pastele, p├óine integral─â, m├ónc─ârurile preparate prin coacere ┼či produsele pe baz─â de f─âin─â pot fi consumate ocazional. De asemenea, ┼úi se recomand─â supe pe baz─â de semin┼úe de soia, c├óte dou─â por┼úii pe zi.

Ponderea legumelor ├«n meniul zilnic trebuie s─â fie cuprins─â ├«ntre 25 ┼či 30 la sut─â, iar acestea pot fi fierte, coapte sau g─âtite la aburi. Fasolea este o legum─â privilegiat─â ├«n dieta macrobiotic─â ┼či ar trebui s─â ├«nsemne 10 la sut─â din legumele consumate, ├«ndiferent de modul ├«n care aceasta este preparat─â. Singura regul─â impus─â de dieta macrobiotic─â este ca legumele consumate s─â fie locale, deci s─â nu provin─â din zone cu climat diferit de cel ├«n care te afli. Creatorul dietei macrobiotice, George Ohsawa sus┼úinea c─â legumele, dar ┼či fructele provenite, de exemplu, din zonele tropicale, dar consumate ├«n cele temperate, nu ar ajuta organismal la fel de mult pentru c─â sunt men┼úinute cu substan┼úe artificiale, pentru a face fa┼ú─â transportului ┼či depozit─ârii ┼či se opun uneia dintre regulile importante ale dietei macrobiotice ┼či anume, consumarea unor produse organice, f─âr─â stimulen┼úi de cre┼čtere ┼či f─âr─â conservan┼úi.

Fructele trebuie consumate des

Sucurile de fructe ┼či de legume, cum este cel ob┼úinut din amestecul de morcovi ┼či caise sunt recomandate pentru a preveni anemiile dar ┼či afec┼úiunile ficatului ┼či bilei. Consumate ├«ntre mese, sucurile reduc pofta de m├óncare ┼či ├«┼úi revigoreaz─â organismul, fiind tonice excelente ┼či hidrat├óndu-┼úi ├«n acela┼či timp corpul.

Recomandat─â, doar dac─â e┼čti perfect s─ân─âtos

Unii nutri┼úioni┼čti consider─â c─â dieta macrobiotic─â este prea restrictiv─â pentru c─â nu include ├«n meniu proteine animale ┼či nici lactate. Proteinele de origine vegetal─â (con┼úinute de maz─âre, n─âut, fasole, legume verzi, fructe, uleiuri vegetale ┼či fructe uscate) sunt mult mai s─ârace ├«n aminoacizi, ├«n compara┼úie cu cele provenite din carne, iar fierul se g─âse┼čte ├«n cantit─â┼úi mari ├«n carnea ro┼čie, dar cel con┼úinut de vegetale ( semin┼úe de soia ┼či cereale) este mai greu asimilabil ├«n compara┼úie cu cel din carne. Caren┼úa de vitamina B12 (care se g─âse┼čte ├«n principal ├«n carne, lactate ┼či ou─â) poate determina instalarea anemiilor, de aceea, dieta macrobiotic─â poate fi ┼úinut─â doar de persoanele perfect s─ân─âtoase ┼či pentru perioade de maximum 10 zile.