Cum trecem peste simptomele aduse de trecerea la ora de iarna

1 2 jpg jpeg

O data cu trecerea la ora de iarna, corpul trece printr-o perioad─â de tranzi┼úie, fapt ce se resimte asupra dispozi┼úiei ┼či st─ârii noastre generale. Cele mai frecvente reac┼úii sunt oboseala accentuat─â, irascibilitate, anxietate, tulbur─âri de somn, nivel crescut de stres, lips─â de energie, disconfort general, dureri de cap ┼či chiar deregl─âri hormonale.

Schimbarea orei poate, de asemenea, intensifica problemele celor care sufer─â de depresie ┼či boli cardiace. Toate aceste modific─âri ├«n ritmul nostru biologic necesit─â o perioad─â de timp de adaptare. Iar pentru a dep─â┼či aceste st─âri, nutri┼úioni┼čtii recomand─â odihn─â ┼či o alimenta┼úie bogat─â ├«n fructe ┼či legume, cu un aport ridicat de elemente nutritive.

ÔÇ×Trecerea la ora de iarn─â ┼či schimbarea orei de trezire reprezint─â factori de stres pentru organismul nostru. De┼či este un proces care ├«n situa┼úii normale necesit─â o perioad─â relativ scurt─â de acomodare, de maximum o s─âpt─âm├ón─â, este important ca aceast─â adaptare s─â fie sprijinit─â printr-un program de odihn─â corespunz─âtor, o alimenta┼úie echilibrat─â ┼či o activitate fizic─â sus┼úinut─â, pentru a ne ajuta s─â reintr─âm ├«n form─â ├«ntr-un timp c├ót mai scurtÔÇť, spune dr. Corina Zugravu.

ÔÇŁActivitatea fizic─â ar trebui s─â fie nelipsit─â pentru c─â ajut─â foarte mult, cu alte cuvinte, contactul cu natura. La v├órtsnici adaptarea este mai dificil─â pentru c─â la ei conteaz─â foarte mult ┼či num─ârul de ore de somn ┼či mesele fixe ┼či mai ales medica┼úia. Practic se d─â medica┼úia peste capÔÇŁ explica la Digi24 Mihaela S─âhlean, psiholog.

Fructele oleaginoase, surse bogate de vitamine ┼či minerale

Fructele oleaginoase sunt surse bogate de vitamine ┼či minerale, ce asigur─â un nivel crescut de energie al organismului. Acestea con┼úin uleiuri ┼či gr─âsimi s─ân─âtoase ┼či au un aport nutritiv extraordinar, de aceea sunt un aliment ideal ├«n aceast─â perioad─â a anului. Eventualele st─âri de iritabilitate ┼či de oboseal─â generate de schimbarea orei pot fi diminuate datorit─â con┼úinutului ridicat de magneziu pe care oleaginoasele ├«l con┼úin. De asemenea, magneziul este un foarte bun stimulent pentru func┼úionarea normal─â a sistemului imunitar. Serotonina eliberat─â prin anumite fructe oleaginoase, precum nucile, are un rol extrem de important pentru buna noastr─â func┼úionare fizic─â ┼či psihic─â. Se recomand─â ca oleaginoasele precum migdalele, fisticul, nucile caju ┼či cele braziliene, castanele, nucile sau alunele s─â fie consumate ├«n form─â c├ót mai natural─â, f─âr─â a interveni termic asupra lor ┼či f─âr─â a le ad─âuga alte ingrediente, cum ar fi sarea.

Berea, consumat─â moderat, poate combate problemele legate de somn ┼či contribuie la starea de bine a organismului

Berea este o b─âutur─â cu multiple calit─â┼úi, ├«n special datorit─â faptului c─â este fabricat─â din ingrediente 100% naturale. Cerealele sunt ingredientele de baz─â ale berii ┼či o ├«mbog─â┼úesc cu vitaminele de tip B, precum niacina (B3), riboflavina (B2), piridoxina (B6) ┼či acidul folic (B9), care ne ajut─â s─â facem fa┼ú─â mai bine schimb─ârilor din bioritmul nostru. Totodat─â, ├«n combina┼úie cu alte ingrediente din compozi┼úia berii, precum vitamina B2 ┼či acidul nicotinic, hameiul contribuie la o instalare mai rapid─â a st─ârii de somnolen┼ú─â, prin relaxarea vaselor de s├ónge, ceea ce induce somnul. ├Än plus, datorit─â hameiului, berea con┼úine antioxidan┼úi care al─âturi de vitaminele B redau o stare de bine organismului ┼či contribuie la ├«nt─ârirea sistemului imunitar. Beneficiile pentru organism ale acestei b─âuturi, aportul de vitamine, fibre ┼či nutrien┼úi pot ap─ârea ├«ns─â doar atunci c├ónd este consumat─â cu modera┼úie. Un consum moderat de bere ├«nseamn─â 330 ml/zi ├«n cazul femeilor ┼či 660 ml/zi ├«n cazul b─ârba┼úilor, cu o concentra┼úie alcoolic─â de maxim 5%.

Vitamina C direct din kiwi ┼či ardei gras ro┼ču

Vitamina C red─â energia organismului pe durata ├«ntregii zile, ├«nt─âre┼čte sistemul imunitar ┼či ajut─â la absorb┼úia fierului, un mineral vital pentru transportul oxigenului ┼či al substan┼úelor nutritive ├«n corp. ├Än plus, vitamina C este un aliat de n─âdejde al organismului ├«n sezonul rece, pentru prevenirea r─âcelilor, dar ┼či pentru combaterea oboselii, stresului, depresiei sau episoadelor de insomnie, cu prec─âdere ├«n momentul ├«n care organismul nostru duce lips─â de lumin─â natural─â. ├Än topul celor mai bogate surse de vitamina C se afl─â kiwi ┼či ardeiul gras ro┼ču, care au un con┼úinut de vitamina C mai mare dec├ót o portocal─â.