Cum obţii silueta mult visată. Sfaturi de dietă de care să ţii cont

1 slabit jpg jpeg

Alimentele ┼či b─âuturile pe care le consum─âm sunt esen┼úiale ├«n via┼úa noastr─â cotidian─â. Este important s─â ├«n┼úelegem c─â alimenta┼úia ar trebui privit─â din prisma unui proces complex, care implic─â at├ót starea noastr─â psihic─â ┼či emo┼úional─â, educa┼úia, alimentele care sunt disponibile ├«n vecin─âtatea noastr─â sau chiar preferin┼úele alimentare ale celorlalte persoane din jurul nostru.

Este important s─â avem ├«n vedere faptul c─â orice diet─â sau program alimentar pe care ├«l urm─âm ar trebui s─â ├«ndeplineasc─â urm─âtoarele patru condi┼úii: s─â ne permit─â s─â avem o via┼ú─â social─â activ─â, f─âr─â a ne induce sentimentul de izolare, s─â fie suficient de nutritiv─â pentru toate nevoile organismului nostru, s─â aib─â gust, aspect ┼či s─â con┼úin─â ingrediente pe care s─â le putem integra cu u┼čurin┼ú─â ├«n obiceiurile noastre. ├Än plus, motiva┼úia ┼či determinarea sunt extrem de importante pentru ca dieta s─â fie eficient─â ┼či s─â ├«┼či ating─â obiectivul.       

ÔÇ×Pentru cei mai mul┼úi dintre noi, s─â men┼úin─â greutatea dorit─â nu este at├ót de u┼čor precum poate p─ârea. ┼×i asta deoarece nu se acord─â ├«ntotdeauna importan┼úa cuvenit─â alimentelor consumate ┼či activit─â┼úii fizice constante. De┼či mul┼úi caut─â diete minune, cu rezultate ├«n patru zile, produse miracol sau tratamente definitive, o astfel de abordare nu este realist─â ┼či nici s─ân─âtoas─â, de aceea putem observa de multe ori c─â dup─â o astfel de diet─â drastic─â, se vor recupera ├«ntr-un timp scurt kilogramele pierduteÔÇŁ, a declarat dr. Corina Zugravu, Pre┼čedintele Centrului de Studii despre Bere, S─ân─âtate ┼či Nutri┼úie.  

Trucuri pentru a te menţine la greutatea dorită

Urmeaz─â mereu un plan alimentar personalizat ┼či adaptat nevoilor tale! Nu ├«ntotdeauna este suficient─â contorizarea num─ârului de calorii. Este adev─ârat, ├«ns─â, c─â exist─â alimente bogate ├«n calorii care ne pot d─âuna ├«ncerc─ârii de a ne men┼úine greutatea dorit─â, dac─â nu le cunoa┼čtem ┼či nu ┼čtim ├«n ce combina┼úii s─â le consum─âm. De aceea, este necesar s─â alegem alimente cu un con┼úinut caloric redus, dar care s─â aib─â un aport nutri┼úional bogat. ├Än general, trebuie evitate alimentele care con┼úin mult zah─âr, gr─âsimi ┼či sare.   

Planific─â un meniu s─âpt─âm├ónal, astfel nu vei c─âdea prad─â tenta┼úiilor ┼či vei cump─âra doar ceea ce este necesar. Creeaz─â-┼úi un program de luat masa ┼či obiceiuri rezonabile, f─âr─â a s─âri peste mese, f─âr─â a m├ónca pe fug─â sau a alege op┼úiuni rapide, care de┼či ofer─â senza┼úia de sa┼úietate, aceasta este pe termen scurt ┼či nu aduce niciun beneficiu nutri┼úional. Cite┼čte etichetele produselor pe care le cumperi, ├«ndeosebi primele ingrediente din list─â, deoarece acelea se reg─âsesc ├«n cantit─â┼úile cele mai mari. Astfel, dac─â vei cump─âra p├óine integral─â, primul din list─â trebuie s─â fie f─âina integral─â. Spre exemplu, o solu┼úie eficient─â ┼či nutritiv─â este conceptul de farfurie unic─â, echilibrat─â ┼či s─ân─âtoas─â, ├«n care jum─âtate reprezint─â legume, o parte sunt alimente bogate ├«n proteine (carne, br├ónzeturi, pe┼čte, ou─â), iar ultima parte sunt carbohidra┼úi complec┼či (p├óine sau paste integrale, cartofi).     

Corpul uman con┼úine ├«ntre 55 ┼či 70% ap─â, a┼čadar alege ├«ntotdeauna apa ca b─âutur─â ideal─â pentru a te hidrata pe parcursul zilei. Pe l├óng─â apa plat─â, po┼úi alege varianta ei carbogazoas─â, ├«i po┼úi ad─âuga buc─â┼úi de fructe sau coaj─â de citrice pentru a-i da o nou─â arom─â. Dac─â dore┼čti s─â alegi o alt─â op┼úiune, este de men┼úionat c─â Organiza┼úia Mondial─â a S─ân─ât─â┼úii a subliniat c─â rolul principal al b─âuturilor este, ├«nainte de toate, acela de a hidrata, nu neap─ârat cel nutritiv. Aceast─â nevoie din urm─â, poate fi suplinit─â prin alimenta┼úie. Exist─â, ├«ns─â, ┼či b─âuturi care, pe l├óng─â rolul de hidratare, pot furniza ┼či nutrien┼úi importan┼úi organismului. Printre aceste b─âuturi, av├ónd ├«n vedere con┼úinutul s─âu de peste 90% ap─â, se num─âr─â ┼či berea consumat─â cu modera┼úie. Dac─â obi┼čnuie┼čti s─â consumi bere, de┼či aportul caloric al acestei b─âuturi este relativ redus (105 kcal ├«ntr-un pahar de 250 ml de bere cu 5% alcool ┼či de 50 kcal ├«ntr-un pahar de 250 ml de bere f─âr─â alcool), acesta se adaug─â la consumul zilnic ┼či trebuie luat ├«n considerare la contorizarea caloriilor consumate ├«n ziua respectiv─â. ├Äns─â, fie c─â vorbim de varianta cu alcool sau f─âr─â, berea furnizeaz─â minerale precum siliciul, vitamina B9 ┼či antioxidan┼úi. Chiar dac─â poate fi o bun─â variant─â de hidratare, spre exemplu ├«n zilele caniculare, dup─â un efort fizic sus┼úinut sau dac─â ┼úi se face sete, prima alegere ar trebui s─â r─âm├ón─â ├«ntotdeauna apa, iar apoi, te po┼úi bucura ┼či de un pahar de bere.

ÔÇ×Hidratarea corespunz─âtoare este esen┼úial─â pentru ca activitatea sau efortul fizic s─â aib─â efecte dorite. Desigur, sursa principal─â de hidratare este apa, ├«ns─â trebuie evitat s─â resim┼úim senza┼úia de sete, acesta fiind deja un semnal de hidratare insuficient─â. Se recomand─â a se consuma ap─â ├«nainte, ├«n timpul ┼či dup─â activitatea fizic─â, ├«n cantit─â┼úi rezonabile. Dac─â dori┼úi s─â consuma┼úi ┼či un pahar de bere, fie ├«n varianta cu alcool sau f─âr─â, ideal este ca acesta s─â fie consumat ├«n timpul meseiÔÇŁ, adaug─â dr. Corina Zugravu, Pre┼čedintele Centrului de Studii despre Bere, S─ân─âtate ┼či Nutri┼úie.   

Urmeaz─â un plan specific de activitate fizic─â adaptat nevoilor ┼či stilului t─âu de via┼ú─â, deoarece mare parte din consumul energetic se realizeaz─â ├«n momentul ├«n care mu┼čchii sunt activi. O activitate fizic─â potrivit─â este aceea care ├«┼úi face pl─âcere, care nu devine o corvoad─â ┼či nu produce durere, ├«n care efortul este amplificat treptat ┼či pe care s─â o realizezi de cel pu┼úin cinci ori pe s─âpt─âm├ón─â: mers pe jos, alergat, ├«not, dans, mers pe biciclet─â, tenis, etc. Sedentarismul, pe l├óng─â efectele negative asupra s─ân─ât─â┼úii fizice ┼či mintale, poate duce la irosirea progreselor ob┼úinute anterior. De aceea, este important ca inclusiv la locul de munc─â s─â faci mi┼čcare cel pu┼úin o dat─â la dou─â ore: fie o scurt─â plimbare, ori s─â ridici h├órtia din imprimant─â sau s─â alegi sc─ârile ├«n locul liftului, ori chiar s─â lucrezi la computer din picioare.