7 alimente esenţiale pentru sănătatea ochilor

1 ochi sanatosi jpg jpeg

Mul┼úi dintre noi consider─âm c─â problemele de vedere sunt rezultatul inevitabil al ├«naint─ârii ├«n v├órst─â ┼či al stresului.

├Än realitate, lucrurile stau diferit ┼či adoptarea unei diete s─ân─âtoase, cu alimente bogate ├«n nutrien┼úi, poate sc─âdea semnificativ apari┼úia anumitor afec┼úiuni, precum miopia sau cataracta.

A┼čadar, pe l├óng─â renumitul morcov, ce con┼úine betacaroten ┼či despre care ┼čtim ├«nc─â din copil─ârie c─â ne ajut─â s─â avem o privire ager─â, mai sunt ┼či alte legume ┼či fructe esen┼úiale pentru o vedere bun─â, precum cartoful dulce, dovleacul ┼či pepenele galben. ├Än plus, am preg─âtit o list─â scurt─â pe care o vei putea folosi atunci c├ónd faci pia┼úa ┼či care con┼úine o serie de alimente ce contribuie la protejarea vederii.

Mai ├«nt├ói, s─â vedem care sunt principalii nutrien┼úi de care ochii no┼čtri au nevoie pentru a se men┼úine s─ân─âto┼či. Primul este betacarotenul, cel care ajut─â organismul nostru s─â produc─â vitamina A. Astfel, c├ónd acesta este completat de vitaminele C, E ┼či de zinc, betacarotenul are capacitatea de a ├«ncetini evolu┼úia degener─ârii maculare asociate v├órstei. 

Esen┼úiale sunt ┼či luteina ┼či zeaxantina, doi antioxidan┼úi care protejeaz─â macula, partea retinei care este r─âspunz─âtoare pentru vederea central─â. Apoi, acizii gra┼či Omega-3 sunt cei care protejeaz─â retina ┼či sunt extrem de importan┼úi pentru men┼úinerea unei bune vederi.

Lista nutrien┼úilor necesari continu─â cu vitamina C, care poate mic┼čora riscul de dezvoltare a cataractei, vitamina E, un antioxidant puternic ce protejeaz─â ochii ├«mpotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi, ┼či zincul, ce men┼úine s─ân─âtatea retinei ┼či ajut─â ├«n transportarea vitaminei A la retin─â pentru a produce pigmentul de protec┼úie, melanina. Mai departe, vei descoperi cele mai cunoscute alimente ce au un aport extraordinar ├«n prevenirea apari┼úiei afec┼úiunilor oculare. 

Pe┼čtele

Pe┼čtele este o surs─â bogat─â ├«n acizi gra┼či Omega-3, extrem de importan┼úi pentru prevenirea anumitor afec┼úiuni ale organismului, inclusiv a celor care au str├óns─â leg─âtur─â cu vederea. Astfel, po┼úi include ├«n dieta ta ton, somon, p─âstr─âv, macrou, sardine, hamsii ┼či hering. Potrivit studiilor, uleiul de pe┼čte este foarte bun pentru a combate uscarea ochilor, mai ales ├«n cazul persoanelor care petrec foarte mult timp ├«n fa┼úa calculatorului.

Nucile ┼či leguminoasele

De asemenea, nucile ┼či leguminoasele nu trebuie s─â lipseasc─â din alimenta┼úia ta datorit─â acizilor gra┼či, dar ┼či a prezen┼úei vitaminei E. Bucur─â-te de gustul ┼či beneficiile acestui fruct, extrem de bun ┼či pentru sistemul nervos, dar ┼či de caju, linte, fasole ┼či maz─âre.

Seminţele

La fel ca nucile, semin┼úele sunt o surs─â bogat─â de Omega-3 ┼či con┼úin, de asemenea, foarte mult─â vitamina E. Astfel, po┼úi include ├«n dieta ta semin┼úe de in, c├ónep─â sau chia, acestea fiind u┼čor de g─âsit pe rafturile magazinelor.

Citricele

┼×tim c─â citricele con┼úin vitamina C, care, la fel ca vitamina E, este un antioxidant recomandat ├«n combaterea problemelor de vedere. A┼čadar, nu refuza┼úi niciodat─â o portocal─â sau un grapefruit.

Legumele cu frunze verzi

Lutein─â, zeaxantin─â ┼či vitamina C. Ace┼čtia sunt cei mai importan┼úi compu┼či ai legumelor cu frunze verzi. Luteina este un antioxidant esen┼úial pentru ochi ┼či, potrivit studiilor, ├«n doze corespunz─âtoare, aceasta poate opri procesele degenerative ale ochiului. Astfel, ├«ncearc─â s─â consumi spanac, varz─â, salat─â verde, p─âtrunjel ┼či andive c├ót de des po┼úi.

Carnea de vit─â

Carnea de vit─â este bogat─â ├«n zinc, un mineral cheie pentru imunitate, pentru s─ân─âtatea pielii, a p─ârului, dar ┼či a ochilor. Conform cercet─âtorilor, zincul poate ├«nt├órzia apari┼úia unor afec┼úiuni grave privind calitatea vederii. Totodat─â, pieptul de pui ┼či pulpele de porc con┼úin zinc, dar ├«n cantit─â┼úi mult mai mici dec├ót cea de vit─â.

Ou─âle

Ou─âle sunt o surs─â nemaipomenit─â de lutein─â ┼či zeaxantin─â, cele dou─â reduc├ónd riscul pierderii vederii odat─â cu ├«naintarea ├«n v├órst─â. De asemenea, acestea con┼úin vitamina C, E ┼či zinc.

Pe l├óng─â toate aceste alimente, nu uita s─â bei ap─â, fluidul esen┼úial pentru o via┼ú─â s─ân─âtoas─â ┼či echilibrat─â. Consumul de ap─â este vital pentru s─ân─âtatea ochilor ┼či poate preveni deshidratarea ┼či reduce simptomele ├«n cazul persoanelor care sufer─â de sindromul ochilor usca┼úi.

Surs─â foto: Shutterstock