6 alimente care ÔÇ×cur─â┼ú─âÔÇť arterele

1 alimente jpg jpeg

Arterele sunt vase de s├ónge care au rolul de a transporta s├óngele de la inim─â c─âtre organele ┼či ┼úesuturile din corp. Ateroscleroza duce la pierderea elasticit─â┼úii arterelor, la ├«ngustarea ┼či chiar la ├«nfundarea lor din cauza depunerii pl─âcilor de aterom pe pere┼úii acestora. Alimenta┼úia poate ajuta la men┼úinerea arterelor s─ân─âtoase.

O diet─â ├«n care predomin─â gr─âsimile animale ┼či zah─ârul ├«ntre┼úine ateroscleroza. ÔÇ×Alimenta┼úia nera┼úional─â este recunoscut─â ca fiind unul dintre factorii de risc ai procesului de ateroscleroz─â. Exist─â nenum─ârate dovezi care atest─â c─â regimurile hipercalorice, bogate ├«n gr─âsimi animale, cu un con┼úinut crescut de acizi gra┼či satura┼úi ┼či colesterol, sau bogate ├«n produse zaharoase rafinate exercit─â un efect de alterare a structurii ┼či normale a intimei func┼úionalit─â┼úii (n.r. strat al arterelor) vasculareÔÇŁ, se arat─â ├«n cartea ÔÇ×Exerci┼úiul fizic ├«n combaterea aterosclerozeiÔÇŁ. 

Pe┼čtele gras

Exist─â o ne├«n┼úelegere ├«n ceea ce prive┼čte consumul de gr─âsimi, unele persoane crez├ónd c─â acestea nu sunt deloc s─ân─âtoase. Dar, pe┼čtele gras, ca somonul, tonul ┼či sardinele con┼úin acizi gra┼či Omega-3, care sunt esen┼úiali pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii inimii ┼či a sistemului cardiovascular.

Cite┼čte ┼či: Alimente care dau dependen┼ú─â

Ghimbirul

Ghimbirul are ac┼úiune antioxidant─â ┼či antiinflamatoare ┼či poate preveni formarea pl─âcilor pe artere, dac─â este consumat cu reguralitate. De asemenea, ghimbirul reduce nivelul colesterolului r─âu (LDL) ┼či al trigliceridelor. Ghimbirul poate fi consumat sub form─â de ceai sau ad─âugat ├«n anumite preparate. Se recomand─â consumul lui cu modera┼úie.

Cite┼čte ┼či: Alimente care nu trebuie ┼úinute la frigider

Cafeaua

Nelipsita cafea este bogat─â ├«n antioxidan┼úi ┼či poate reduce depunerii de placi pe artere, dac─â este consumat─â cu modera┼úie. Se recomand─â cafeaua ne├«ndulcit─â, f─âr─â lapte. Pentru persoanele care nu sunt mari amatoare de cafea, exist─â, de asemenea, o alternativ─â eficient─â ┼či, anume, ceaiul verde. Asemenea cafelei, ceaiul verde este bogat ├«n antioxidan┼úi care ofer─â protec┼úie cardiovascular─â.

Scor┼úi┼čoara

Un alt ,,ingredientÔÇÖÔÇÖ necesar pentru s─ân─âtatea arterelor este scor┼úi┼čoara. S-a dovedit ca previne ateroscleroza, reduce nivelul colesterolul r─âu din s├ónge, al trigliceridelor ┼či normalizeaz─â glicemia. Scor┼úi┼čoara poate fi consumat─â ca adaos ├«n diverse preparate sau sub form─â de ceai.

Turmeric

Gra┼úie propriet─â┼úilor antiinflamatoare, turmericul poate fi de ajutor ├«n prevenirea depunerilor pl─âcilor de aterom. Po┼úi consuma turmeric ad─âug├óndu-l ├«n m├óncare sau, dac─â preferi, po┼úi bea ceai de turmeric.

Cerealele integrale

Cerealele integrale sunt ideale pentru consumul zilnic, asigur├ónd necesarul de nutrien┼úi ┼či de fibre organismului. De asemenea, acestea reduc nivelul colesterolului din s├ónge ┼či au rol protector asupra inimii. Studiile arat─â c─â persoanele care consum─â cu regularitate cereale integrale, au o circula┼úie a s├óngelui mai bun─â, arterele fiind ,,feriteÔÇÖÔÇÖ de depunerile cu pl─âci arteriale.

Popa Anca-Teodora