Cum îţi dai seama că ai lipsă de magneziu. Fii atent la aceste semne!

1 crampe jpg jpeg

Necesar pentru multe dintre func┼úiile organismului, magneziul este implicat ├«n men┼úinerea echilibrului nervos ┼či muscular. Pentru a evita oboseala ┼či efectele stresului, este bine ca alimentele care con┼úin acest mineral s─â nu ne lipseasc─â din diet─â.

Magneziul este prezent ├«n aproape toate celulele organismului, particip├ónd, printre altele, la sute de reac┼úii enzimatice. Corpul uman con┼úine ├«n jur de 25 g din acest mineral, 60% din el fiind stocat ├«n oase, ajut├ónd la men┼úinerea structurii acestora. Un sfert este folosit de mu┼čchi, iar restul magneziului este repartizat la creier, inim─â, ficat ┼či rinichi.

Acest mineral favorizeaz─â absorb┼úia calciului, contribuind la men┼úinerea ┼či consolidarea oaselor ┼či din┼úilor, este implicat ├«n relaxarea muscular─â, previne ┼či combate stresul, crampele, oboseala, insomniile, sus┼úine sistemul imunitar ┼či normalizeaz─â ritmul cardiac. Totodat─â, regleaz─â tranzitul intestinal, are rol antialergic ┼či antiinflamator ┼či particip─â la sinteza proteinelor ┼či la producerea de energie.

Citeste si: Motive pentru care ne dor picioarele

Simptome care arată carenţa de magneziu

Av├ónd at├ót de multe roluri ├«n organism, magneziul influen┼úeaz─â starea fizic─â ┼či psihic─â, iar caren┼úa lui determin─â apari┼úia unor simptome precum:

  • Crampele, spasmele sau sl─âbiciunea muscular─â
  • Oboseala
  • Nervozitatea
  • Durerile de cap
  • Tensiunea crescut─â
  • Probleme digestive (constipa┼úie, diaree)
  • Osteoporoza
  • B─ât─âile neregulate ale inimii

Necesarul de magneziu

Necesarul zilnic de magneziu (mg)

0-6 luni

30

7-12 luni

75

1-3 ani

80

4-8 ani

130

Adolescenţi

250-300

Femei

360

Bărbaţi

400 - 500

Vârstnici

320 - 420

Sarcin─â, al─âptare

350

Sportivi

450-600

Citeste si: 6 semne care arat─â c─â ai lips─â de potasiu. De ce este important acest mineral