Mineral implicat în numeroase funcţii şi procese ale organismului, potasiul contribuie, printre altele, la reglarea tensiunii arteriale şi este necesar pentru contracţia musculară.

Alături de sodiu, potasiul menţine echilibrul acido-bazic al corpului. Este esenţial pentru transmiterea impulsurilor nervoase, participă la contracţia musculară, inclusiv a muşchiului cardiac, este necesar pentru funcţionarea rinichilor şi a glandelor suprarenale. Potasiul ajută la controlul tensiunii arteriale, alături de sodiu. Când există un echilibru între sodiu şi potasiu, se îmbunătăţesc contracţiile cardiace. De asemenea, acest mineral are un rol important în funcţionarea creierului; un aport adecvat al potasiului susţine activitatea neuronală şi funcţiile cognitive.

Care este doza zilnică necesară

Adulţii au nevoie zilnic de 4.700 mg de potasiu.

Surse de potasiu

Printre sursele de potasiu se numără: lintea, curmalele, spanacul, bananele, avocadoul, ciupercile, nucile, caisele, cartofii, carnea de vită sau de pui, morcovii, iaurtul, ciocolata neagră, pâinea, orezul.

6 simptome ale carenţei de potasiu

Chiar dacă ai în meniul zilnic produse care conţin potasiu, te poţi confrunta cu o carenţă a acestui mineral, mai ales dacă iei laxative sau diuretice. Iată cum se manifestă lipsa de potasiu:

  1. Constipaţie
  2. Oboseală  
  3. Hipertensiune
  4. Balonare
  5. Palpitaţii
  6. Crampe