Cum îţi influenţează poziţia de somn sănătatea

1 2 jpg jpeg

Pe de alt─â parte, nu doar calitatea somnului ne poate influen┼úa s─ân─âtatea, ci ┼či pozi┼úia ├«n care dormim. Iat─â cum!

Cum îţi influenţează poziţia de somn sănătatea: pe spate, cu mâinile pe lângă corp

Această poziţie este considerată a fi cea mai sănătoasă din punct de vedere medical, fiind poziţia de somn optimă pentru sănătatea coloanei vertebrale, mai ales dacă se doarme fără pernă (ideal!). Din punct de vedere cosmetic, această poziţie de somn este indicată întrucât faţa este liberă, pielea nu atinge perna, astfel că ridurile sunt prevenite.

Pe de altă parte, poziţia de somn pe spate este asociată din ce în ce mai des cu apneea.

Cum îţi influenţează poziţia de somn sănătatea: pe o parte

├Än cazul ├«n care adop┼úi des pozi┼úia fetal─â de dormit, este bine s─â ┼čtii c─â g├ótul ┼či coloana vertebral─â au cel mai mult de suferit, nefiind permis─â, de asemenea, o respira┼úie corect─â ┼či profund─â. Pe de alt─â parte, medicii sf─âtuiesc femeile ├«ns─ârcinate s─â doarm─â pe o parte, ├«ns─â pe partea st├óng─â, deoarece aceast─â pozi┼úie ├«ncurajeaz─â circula┼úia sangvin─â.

Totodată, dormitul pe partea stângă pune presiune asupra organelor interne (ficat, plămâni, stomac), în timp ce somnul pe partea dreaptă accentuează arsurile gastrice.

Cum îţi influenţează poziţia de somn sănătatea: pe burtă

Dormitul pe burt─â elimin─â sfor─âitul ┼či ajut─â digestia, ├«ns─â provoac─â dureri de g├ót ┼či de spate din cauza presiunii exercitate asupra g├ótului.