Exerciţii pentru ochii obosiţi în faţa laptopului

1 2 jpg jpeg

După o perioadă solicitantă pentru ochi, în care ai lucrat sau ai stat ore în şir în faţa unui ecran, poţi pune în practică această metodă simplă, pentru care nici nu trebuie să te ridici de pe la birou. Pur şi simplu opreşte-te din orice faci, freacă palmele una de alta, închide ochii şi pune palmele pe ochi. Numără până la cinci, fără grabă, expirând şi inspirând profund. Deschide ochii, aşteaptă puţin, apoi repetă exerciţiul. Procedează astfel de 5 ori sau de câte ori doreşti pentru a te simţi mai bine.

Priveşte în altă direcţie

Dacă la senzaţiile de oboseală şi tensiune oculară se adaugă ameţeals, vederea dublă sau înceţoşată apelează la acest exerciţiu:

- închide monitorul, tableta, smartphone-ul şi priveşte în altă direcţie,

- priveşte un obiect aflat la circa 3 metri de tine şi altul la 10 metri depărtare, ambele în faţa ta,

- întinde o mână în faţa ta, cu degetul cel mare ridicat şi concentrează-te asupra degetului,

- lasă braţul în jos şi priveşte spre obiectul de la 3 metri, apoi spre cel mai îndepărtat şi la final iarăşi spre obiectul apropiat,

- ridică din nou braţul şi priveşte spre degetul cel mare,

- repetă exerciţiul de mininum 5 ori.

Atenţie!

Ia în considerare un control oftalmologic, dacă se repetă episoadele de vedere în ceaţă sau dublă

Oferă-le un timp de odihnă

Închide ochii, pune un deget pe fiecare geană, apasă puţin, fără a pune o presiune prea mare, apoi deschide ochii. Repetă procedura de 5 ori sau de maximum 10 ori, acordând de fiecare dată ochilor timp să-şi revină la lumină înainte de a-i închide din nou.

Roteşte-ţi privirea

Un alt exerciţiu simplu implică rotirea privirii, în timp ce ţii ochii deschişi. Priveşte mai întâi în stânga, apoi în dreapta, în sus şi în jos, apoi roteşte înspre stânga şi înspre dreapta. E nevoie să procedezi la fel de 5 până la 10 ori. E important să nu te grăbeşti şi să nu-ţi mişti capul în acelaşi timp, pentru a evita apariţia senzaţiei de ameţeală.

Fă o faţă surprinsă

Când ai ochii obosiţi te ajută să te priveşti în oglindă şi să pari uimit. Deschide ochii cât mai larg posibil şi menţine timp de 5 secunde. Repetă exerciţiul de 10 ori.