Peste 13 motive să consumi turmeric cât mai des

1 2 jpg jpeg

Efectele sale pozitive antiinflamatorii ar putea explica diferen┼úa greu de neglijat ├«ntre num─ârul redus de tumori diagnosticate ├«n India, comparativ cu ┼ú─ârile occidentale. Iat─â un rezumat cu ceea ce trebuie s─â ┼čtii despre el.

Turmericul, bogat în substanţe nutritive

├Än magazine ├«l g─âsim la plicuri, dar ┼či vrac. Turmericul sau curcuma este un praf galben-portocaliu, des utilizat ├«n remediile ┼či buc─ât─âriile indiene. Poate la fel de des cum este utilizat la noi ┼čofranul. Doar c─â turmericul este de departe mai bogat ├«n elemente esen┼úiale corpului. Surs─â important─â de fier, turmericul se recomand─â ├«n alimenta┼úie ┼či pentru con┼úinutul de potasiu ┼či vitamina B6. De asemenea, furnizeaz─â corpului ┼či cantit─â┼úi pre┼úioase de magneziu, calciu ┼či vitamina C.

În ce situaţii este indicat

Turmericul este apreciat ┼či pentru capacitatea sa antioxidant─â, de protec┼úie a celulelor, pentru virtu┼úile de reducere a colesterolului ÔÇťr─âuÔÇŁ ┼či pentru cele antitrombonice.

De ce aceast─â pudr─â aromatic─â nu trebuie s─â-┼úi lipseasc─â din cas─â ┼či din meniu:

Beneficii nutriţionale

┼×tiai ca 3g de turmeric acoper─â 13% din necesarul zilnic de vitamina B6 ┼či 10% din cel de fier? ┼×i c─â indicele glicemic al turmericului este aproape zero? Ca atare, acest condiment nu provoac─â cre┼čterea glicemiei. Considerat a fi un aliment puternic alcalinizant, turmericul poate corecta aciditatea anumitor preparate culinare. Dac─â ai probleme cu aciditatea gastric─â, trebuie doar s─â consumi mai des turmeric. Acesta stimuleaz─â digestia, m─âre┼čte secre┼úia biliar─â ┼či ajut─â ├«n caz de ulcer. Po┼úi ad─âuga pudr─â de turmeric ├«n pilafuri, m─âm─âlig─â, piureuri.

Important de ┼čtiut este ┼či c─â acest condiment are o capacitate antioxidant─â uria┼č─â, fiind plasat imediat dup─â cele mai puternice condimente antioxidante: cui┼čoare, scor┼úi┼čoar─â ┼či oregano uscat.

Extra info

Studii efectuate pe cobai sugereaz─â c─â turmericul, administrat ├«n propor┼úie de 8g pe zi, protejeaz─â mucoasa digestiv─â, elimin├ónd bacteria Helicobacter pylori, care provoac─â dureri de stomac ┼či ulcer.