Aliaţi din natură pentru minte ageră

1 2 jpg jpeg

1. Ginkgo biloba ajut─â memoria de scurt─â durat─â

Frunzele de ginkgo biloba sunt recomandate celor care sufer─â de pierderi de memorie din cauza v├órstei ├«naintate sau celor cu tulbur─âri de memorie de scurt─â durat─â. Aceast─â plant─â stimuleaz─â oxigenarea creierului ┼či, deci, activitatea celular─â cerebral─â. Se folose┼čte sub form─â de infuzie (o can─â de ceai pe zi, dintr-unul sau dou─â plicuri la o cea┼čc─â) sau sub form─â de tinctur─â (c├óte 30-40 de pic─âturi de trei-cinci ori pe zi, cu 30 de minute ├«nainte de mas─â).

Tot pentru tulbur─ârile de memorie de scurt─â durat─â este indicat ┼či sucul de struguri. Resveratrolul, o substan┼ú─â prezent─â ├«n struguri ┼či ├«n vin, diminueaz─â pl─âcile arteriale asociate cu pierderile de memorie ┼či Alzheimer. Este indicat s─â bei zilnic un pahar cu vin.

2. Salvia alung─â oboseala

Studii efectuate la Centrul de Cercetare a Plantelor Medicinale din Newcastle au ar─âtat c─â uleiul de salvie inhib─â activitatea anumitor acizi r─âspunz─âtori de pierderile de memorie.

Salvia m─âre┼čte ┼či capacitatea de concentrare ┼či ├«nl─âtur─â oboseala mental─â. Ea poate fi utilizat─â fie sub form─â de mirodenie ├«n m├óncare, fie sub form─â de infuzie.

Ceaiul de salvie se prepară dintr-o linguriţă de plantă uscată la 250 ml de apă clocotită, care se lasă la infuzat cinci minute. Zilnic se beau câte două căni de ceai.

3. Ceaiul verde ap─âr─â de Alzheimer

Bogat ├«n antioxidan┼úi, ceaiul verde diminueaz─â nivelul proteinelor care duc laapari┼úia pl─âcilor arteriale (r─âspunz─âtoare pentru pierderile de memorie ┼či pentru distrugerea celulelor asociate cu Alzheimer). Dou─â c─âni de ceai verde pe zi (un plic de ceai la o can─â cu ap─â) ├«mbun─ât─â┼úesc memoria ┼či concentrarea.

4. Menta ascute atenţia

Menta stimuleaz─â func┼úiile cerebrale ┼či, ├«n plus, ├«nl─âtur─â durerile de cap. Sub form─â de ceai, se beau trei ce┼čti zilnic de infuzie din cinci grame de plant─â la 250 ml de ap─â.

5. Ghimbirul oxigeneaz─â creierul

Folosit─â ├«n m├ónc─âruri sau ├«n salate, r─âd─âcina de ghimbir ajut─â la oxigenarea creierului. Uleiul aromatic de ghimbir, ad─âugat ├«n creme de masaj, ajut─â la detensionarea t├ómplelor ┼či a cefei.

6. Legumele verzi combat tulbur─ârile de memorie

Spanacul, broccoli ┼či legumele verzi, ├«n general, sunt o important─â surs─â de fier, iar deficitul de fier din organism este r─âspunz─âtor adesea pentru tulbur─ârile de memorie. Legumele con┼úin ┼či antioxidan┼úi, care ap─âr─â organismul de efectele d─âun─âtoare ale radicalilor liberi.

7. Fructele previn demenţa

Citricele (datorit─â vitaminei C ┼či a carotenoidelor, benefice ├«n lupta cu radicalii liberi) te ajut─â s─â ai o minte brici.

┼×i merele au propriet─â┼úi de combatere a demen┼úei, datorit─â vitaminei C ┼či a chercitinei, un flavonoid antioxidant.

Pentru men┼úinerea s─ân─ât─â┼úii creierului po┼úi apela ┼či la fructele de c─âtin─â. Indicate sunt cinci linguri┼úe de fructe de c─âtin─â de trei ori pe zi.

Doctor Click! v─â sf─âtuie┼čte

Gingko biloba, salvia, busuiocul, coada-calului, angelica, armurariul, lum├ón─ârica ┼či anghinarea sunt plante care stimuleaz─â activitatea cerebral─â, adic─â ├«mbun─ât─â┼úesc capacit─â┼úile de memorare ┼či de concentrare. Pentru ca ele s─â-┼či p─âstreze toate propriet─â┼úile, este bine s─â fie folosit─â pulberea uscat─â.

Zilnic, patru linguri┼úe de plant─â uscat─â vor fi ┼úinute sub limb─â timp de 5-15 minute ┼či apoi vor fi ├«nghi┼úite cu ap─â. Se poate ├«ntrebuin┼úa ┼či maceratul, care ├«nseamn─â c─â se las─â dou─â linguri┼úe de plant─â la o can─â de ap─â de seara p├ón─â diminea┼úa. Pe parcursul unei zile trebuie b─âut 1,5 l de macerat. Cura dureaz─â trei s─âpt─âm├óni, cu pauz─â de o s─âpt─âm├ón─â.

Click! de la cititori

Am observat c─â de c├ónd folosesc ulei de ment─â ├«n cad─â, uit mai pu┼úin. Cele zece pic─âturi de ulei de ment─â pe care le adaug ├«n cad─â m─â ajut─â s─â scap ┼či de starea de depresie. Maria Apostol, Bac─âu