Ţi se întâmplă şi ţie să îţi sângereze gingiile de fiecare dată când te speli pe dinţi sau chiar şi la o simplă atingere? Dacă şi rănile ţi se vindecă greu, înseamnă că ai o deficienţă mare de vitamina C.

Acest tip de deficienţă este destul de rar întâlnit în zilele noastre, însă există câteva grupuri de persoane care au un risc ridicat: femeile care alăptează, persoanele în vârstă şi fumătorii. Este uşor să îţi obţii necesarul de vitamina C din alimentaţie, dacă ai o dietă sănătoasă şi echilibrată. Consumă fructe şi legume proaspete. O portocală mare sau o jumătate de ardei gras îţi oferă doză zilnică recomandată.

De câtă vitamina C avem nevoie?

Specialiştii afirmă faptul că zilnic avem nevoie de aproximativ 75 miligrame de vitamina C pentru ca organismul uman să funcţioneze corespunzător.
În felul acesta o singură portocală îţi va furniza u aport de aproximativ 80 de miligrame de vitamina C, dar în acelaşi timp îţi fa furniza şi o cantitate optimă de fibre astfel încât digestia să fie susţinută să funcţioneze corespunzător.

Poţi alege să îţi începi dimineaţa consumând un fresh de citrice sau un smoothie şi să înlocuieşti cana de cafea cu una de ceai verde.

Nici kiwi-ul nu ar trebui să fie exclus din dieta ta, un astfel de fruct pe zi îţi va aduce un aport de 64 de miligrame de vitamina C.

Ştiai că...

... vitamina C ajuta la vindecarea rănilor? Datorită faptului că ajută la stimularea producţiei de colagen, prezenţa vitaminei C în organism accelerează procesul curativ în caz de arsuri, răni grave, protejând totodată şi împotriva stresului.

...îmbunătăţeşte circulaţia sangvină, contribuie la dilatarea vaselor de sange şi previne afecţiuni precum angina pectorală, tensiune arterială sau atac de cord?

... contribuie la eliberarea căilor respiratorii, reduce bronhoconstricţia indusă de efortul fizic intens?

...este un bun reemdiu împotriva astmului?

...vitamina C este eficientă mai ales în lupta împotriva bolilor neurologice?