Pentru funcţionarea normală a tiroidei, este indicat să ai o dietă variată, care include fructe, legume, nuci şi cereale integrale. Află ce ai voie şi ce nu să consumi pentru a avea o tiroidă sănătoasă.

Anumite nutrimente sunt esenţiale pentru buna funcţionare a tiroidei. Iodul este un mineral care joacă un rol important în formarea hormonilor tiroidieni, necesari pentru numeroase funcţii ale organismului. Multe persoane cu boli tiroidiene suferă de constipaţie sau de surplus de kilograme. În acest caz, este nevoie de creşterea aportului de fibre, importante pentru digestie şi sănătatea inimii. La fel ca şi iodul, zincul este unul dintre mineralele necesare pentru producerea hormonilor tiroidieni, iar seleniul şi fierul sunt alte minerale care nu trebuie să lipsească din alimentaţie.

Peştele, fructele de mare şi sarea iodată

Aportul de iod la adult per zi este de aproape 150 mg şi doar în anumite condiţii, ca de exemplu în perioada de sarcină, aportul de iod poate creşte. Alimentele bogate în iod sunt algele marine, somonul, morunul, homarii, fructele de mare, dar şi sarea iodată. Atât deficitul, cât şi excesul de iod din organism pot afecta buna funcţionare a tiroidei.

Iaurtul

Probioticele sunt acele culturi vii care menţin echilibrul bacteriilor intestinale. De altfel, ajută la îmbunătăţirea sistemului imunitar şi a digestiei şi pot fi un aliat în lupta împotriva infecţiilor.

Grăsimile bune

Poţi fi surprins să afli că grăsimile au o importanţă nutritivă în ceea ce priveşte buna funcţionare a tiroidei. Grăsimile naturale şi sănătoase le găseşti în nuci şi seminţe, dar şi în peşte gras (somon, ton, macrou, hering, sardine), ulei de măsline, avocado ş.a.

Ouăle

Un ou conţine aproximativ 16% iod şi 20% seleniu din DZR (doza zilnică recomandată), ceea ce îl face un aliment important pentru menţinerea sănătăţii tiroidei. În plus, oul este o sursă eficientă de proteine.

Alimente bogate în fibre

Printre cele mai bune surse de fibre alimentare sunt perele, merele, fructele de pădure, bananele, morcovii, sfecla roşie, boabele de fasole, năutul şi cerealele integrale.

Caju, migdalele şi seminţele de dovleac

Sunt surse excelente de fier. Nucile braziliene nu doar că au un conţinut excelent de fier, dar sunt, de asemenea, bogate în seleniu.

 

Sfaturi de care să ţii cont

  • Redu cantitatea de miere, melasă, de băuturi răcoritoare şi alte forme de zahăr, dar în special, îndulcitorii artificiali.
  • Nu este nimic în neregulă dacă bei ocazional, însă consumul excesiv de alcool poate afecta ficatul şi sistemul imunitar.
  • Încearcă să nu iei cina mai târziu de ora 20:00 şi oferă corpului o pauză de 10 până la 12 ore înainte de a mânca micul dejun. Când dormi, corpul începe să producă hormonii tiroidieni, suprarenali şi de creştere.
  • Nu bea cafea, inclusiv cafea decofeinizată, până la cel puţin o oră după ce ai luat medicamentul de înlocuire a hormonilor tiroidieni. Acest lucru se datorează faptului că băutura poate afecta absorbţia medicamentelor şi o poate face mai puţin eficientă.
  • Asigură-te că bei suficientă apă. Hidratarea ajută metabolismul să funcţioneze mai eficient, poate reduce pofta de mâncare, precum şi retenţia de apă şi de balonarea, îmbunătăţeşte digestia şi combate constipaţia şi oboseala.
  • Goitrogenii sunt substanţe care interferează cu absorbţia de iod în organism. Aceştia sunt prezenţi în alimente precum broccoli, varză, conopidă, napi, alune, ridichi, soia, spanac şi kale, în special în forma lor brută. Cu toate acestea, le poţi mânca după ce au fost supuse preparării termice.
  • Evită produsele din soia, deoarece afectează funcţia tiroidei.