Ce tip de apă este recomandată la vârsta a treia

1 apa jpg jpeg

La v├órsta maturit─â┼úii, unul dintre cele mai importante gesturi pe care ├«l po┼úi face pentru s─ân─âtatea ta este s─â bei ap─â ├«n mod regulat, cel pu┼úin 1,5 l pe zi. Exist─â sortimente de ap─â ├«mbog─â┼úit─â cu minerale, precum calciu, magneziu ┼či sodiu, benefice pentru fortificarea s─ân─ât─â┼úii.

Sunt c├óteva motive pentru care seniorii sunt mai predispu┼či s─â sufere din pricina dezechilibrelor electrolitice. Electroli┼úii sunt de mai multe feluri, cele mai cunoscute fiind: sodiul, clorul, potasiul, calciul, fosfa┼úii ┼či magneziul.

Cu v├órsta, abilitatea corpului de a conserva ap─â se reduce, iar acest lucru poate face mai dificil─â adaptarea corpului la fluctua┼úiile temperaturilor. Dac─â nu era de ajuns, cu ├«naintarea ├«n v├órst─â se diminueaz─â ┼či senza┼úia de sete. Cu alte cuvinte, c├ónd sim┼úi c─â ai nevoie de ap─â, e posibil ca deja s─â fi pierdut o cantitate mare de ap─â din corp ┼či s─â fii deshidratat.

┼×i anumite boli ┼či tratamentele pot afecta abilitatea de a re┼úine fluide esen┼úiale. V├órstnicii cu demen┼ú─â, de exemplu, pot uita s─â m─ân├ónce ┼či s─â bea ap─â, iar ├«n stadii mai avansate ale bolii se pot confrunta cu dificultate la ├«nghi┼úire.

Medicamentele diuretice, antihistaminicele, laxativele, antipsihoticele ┼či corticosteroizii determin─â urin─âri dese ┼či, implicit, reduc drastic apa ┼či electroli┼úii din organism. ├Än plus, persoanele care sufer─â de incontinen┼ú─â urinar─â refuz─â, uneori, sau beau mai pu┼úine lichide, ca s─â previn─â scurgerile involuntare de urin─â.

Cum ┼čtii c─â e┼čti deshidratat

Po┼úi recunoa┼čte deshidratarea prin urm─âtoarele semne: episoade rare de urinare sau deloc, urin─â ├«nchis─â la culoare, piele uscat─â, care se pliaz─â la ciupire, iritabilitate, ame┼úeli, confuzie, tensiune arterial─â sc─âzut─â, respira┼úie rapid─â, ritm cardiac crescut, m├óini ┼či picioare reci.

Ce tip de ap─â s─â alegi

Exist─â mai multe tipuri de ap─â ├«mbog─â┼úit─â cu sodiu, calciu, magneziu. ├Än zilele cu temperaturi ridicate, consum─â ap─â cu adaos de sodiu, pentru c─â acestea se absorb bine ├«n organism. Sodiul intervine ┼či ├«n reglarea senza┼úiei de sete. Aten┼úie! Dac─â urmezi un regim f─âr─â sare, ├«ntreab─â medicul dac─â ├«┼úi face bine s─â bei ap─â cu sodiu.

Pentru a preveni riscul de demineralizare osoas─â, asigur─â-te c─â iei zilnic p├ón─â la 1.200 mg de calciu zilnic ┼či completezi meniul cu alimente bogate ├«n acest mineral. Apele calcice, de asemenea, pot reduce riscul de fracturi osoase.

Apele minerale terapeutice cu magneziu sunt la fel de binef─âc─âtoare pentru v├órstnici. Magneziul previne afec┼úiunile cardiovasculare, intervine ├«n mecanismele de ap─ârare ale organismului ┼či ajut─â la fixarea calciului ├«n oase. De asemenea, apa cu con┼úinut de magneziu combate oboseala ┼či constipa┼úia.

Citeste si: Apă de la robinet sau îmbuteliată - care este o alegere mai bună?