De obicei, înainte şi în timpul menstruaţiei, majoritatea femeilor se confruntă cu dureri de cap, crampe abdominale, stări de iritabilitate sau furie, depresie, o sensibilitate crescută la nivelul sânilor, balonare, oboseală, stări de vomă sau modificări ale apetitului şi poftelor alimentare.

Pentru majoritatea femeilor, aceste simptome dispar odată cu menstruaţia. În schimb, colicile mestruale se pot manifesta pe toată durata ciclului menstrual. De cele mai multe ori, schimbările hormonale sunt principalele responsabile pentru apariţia colicilor.

Astfel, anumite modificări produse în nivelurile de estrogen şi progesteron (hormonul produs de ovare) controlează ciclul menstrual la femei, în timp ce unele teorii sugerează că aceşti hormoni pot interacţiona cu anumite substanţe chimice din creier, cauzând toate simptomele mai sus menţionate.

Atunci când nivelul de hormoni este unul echilibrat, tulburările provocate de menstruaţie sunt mai lejere sau chiar inexistente. Aceste dezechilibre pot fi provocate, de altfel, de alimentaţie, de lipsa exerciţiilor fizice şi de stilul de viaţă, în general.

Iată cum poţi preveni durerile din timpul menstruaţiei!

Alege grăsimile sănătoase

Organismul are nevoie de grăsimi pentru regenerarea celulelor şi pentru a produce hormoni, însă el foloseşte doar o parte din aceste grăsimi. Astfel, consumul de grăsimi polinesaturate obligă organismul să le folosească. Problema este că aceste grăsimi polinesaturate sunt instabile şi se oxidează rapid, fapt ce provoacă inflamaţii şi mutaţii ale celulelor.

Aşadar, evitaţi grăsimi precum uleiurile vegetale, uleiul de soia, margarina sau uleiul de rapiţă şi consumaţi grăsimi sănătoase ca ulei de arahide, ulei de măsline sau peşte, bogat în Omega-3.

Evită alimentele care te balonează

Înainte de perioada menstruaţiei şi în timpul ei, evită să mănânci alimente sărate sau condimentate sau grăsimi saturate precum carnea roşie. Optează, în schimb, pentru legume, supe, carne slabă şi grăsimi sănătoase.

Fă exerciţii fizice uşoare

Dacă suferi de un dezechilibru hormonal, o activitate fizică lejeră şi constantă îţi poate fi de mare ajutor. Înotul, de exemplu, poate fi un exerciţiu ideal de practicat înainte de instalarea menstruaţiei.

Consumă ghimbir

Un studiu efectuat de Centrul Medical al Universităţii Maryland (SUA) arată că ghimbirul este alimentul care trateaza răcelile, durerile de cap, dar şi cele menstruale puternice. Ca să faci ceai de ghimbir, îţi trebuie o bucată mică de ghimbir proaspăt, pe care o răzui într-o cană cu apă fierbinte. Sau poţi să fierbi câteva felii de ghimbir în apă şi să o bei apoi. Consumă-l de trei ori pe zi. Alte alternative ar fi ceaiul de mentă, care te scapă de crampe abdominale, infuzia de anason sau ceaiul verde.