Poate nu de puţine ori ţi-ai pus întrebări despre abilitatea medicilor de a munci peste 20 de ore pe zi şi de a reuşi să îşi păstreze energia şi starea de bine. Atenţia la îmbrăcăminte, încălţăminte şi la obiceiurile dinaintea unei ture de noapte joacă un rol important. Dacă şi munca depusă de tine îţi cere să petreci mult timp în picioare, în mai multe schimburi, şi vrei să faci cele mai bune alegeri sau să-ţi schimbi rutina, iată câteva dintre secretele medicilor şi asistentelor:

 

 

Îmbrăcămintea şi încălţămintea potrivite

Pentru că orele petrecute la spital sau clinică sunt în mare parte ocupate de noi cazuri şi intervenţii chirurgicale, medicii nu au timp să se relaxeze decât în scurtele pauze pe care le au la dispoziţie. În astfel de situaţii, îmbrăcămintea prea strâmtă îi poate pune în dezavantaj. În special în timpul verii, ei au nevoie de halate si costume medicale mai largi şi din materiale de calitate, care să nu sufoce pielea sau să devină inconfortabile. Aceste costume trebuie să se potrivească perfect pe corp şi să îi ajute să aibă mereu un aspect profesionist şi fresh. Pe timpul iernii, stratul de haine folosit peste uniforme şi halate trebuie să fie compus din jachete funcţionale, cu multe buzunare şi din materiale călduroase. Acestea nu au voie să încurce în niciun fel activitatea medicului sau a asistentei, aşa că se vor evita jachetele foarte groase şi lungi. În ceea ce priveşte încălţămintea, e nevoie ca aceasta să fie rezistentă la alunecare, să acopere toată laba piciorului şi să permită pielii să respire. 

Odihna

Înainte de turele de noapte, doctorii se odihnesc fără întreruperi şi evită consumarea cafelei sau a altor alimente şi băuturi care i-ar putea ţine treji. În timpul programului, reprizele scurte de somn îi ajută pe toţi cei care lucrează de noapte. Se recomandă ca acestea să nu aibă mai mult de 15-30 de minute, deoarece un somn mai lung poate duce la inerţie care afectează, la rândul ei, funcţiile cognitive. Concentrarea şi capacitatea de a lua decizii importante sunt vitale în această meserie, iar atunci când se cade într-un somn prea puternic, acestea nu mai pot fi stăpânite la fel de uşor.  

Alimentaţia

Mesele bogate pot duce la senzaţia de somn şi oboseală, aşa că medicii sunt sfătuiţi să consume mai des snackuri proteice mici. Batoanele, ouăle fierte şi amestecurile de nuci cu seminţe sunt recomandate pe perioada turelor de noapte. Foamea are un efect similar cu oboseala şi duce uşor la pierderea energiei, aşa că alimentele care îi ţin în alertă pe tot parcursul nopţii fără să le afecteze dieta sunt cele mai potrivite. 

Crearea unei rutine

Activitatea de la spital este constantă pentru medici şi asistente ca nivel de solicitare, dar fiecare noapte va fi diferită. Obiceiurile prin care se pregătesc pentru turele lungi şi obositoare trebuie să rămână la fel în fiecare zi. Se recomandă ca orele de culcat şi trezit înainte de turele de noapte să fie aceleaşi de fiecare dată, pentru a se transforma într-o rutină. Partenerul şi familia trebuie să fie cât mai înţelegători şi să preţuiască la fel de mult orele rezervate odihnei şi să facă tot ce le stă în putinţă să le respecte.

Fie că ai o meserie similară, fie că îţi doreşti să devii medic într-o zi, poţi învăţa câteva lucruri esenţiale din obiceiurile acestora şi cum reuşesc să se menţină la înălţimea aşteptărilor în circumstanţe dificile. 

 

Sursa foto: unsplash.com