Daca vrei sa iti pastrezi pielea tanara, este important sa ai un stil de viata echilibrat, sa bei apa, sa dormi suficient si sa scapi de stres.

Antioxidantii previn actiunea radicalilor liberi cauzati de soare si fumat si protejeaza celulele din corpul nostru. Este recomandat sa folosesti creme care contin antioxidanti sau sa ii iei pe cale orala. Cei mai puternici care amana imbatranirea celulelor sunt seleniul, vitamina E si vitamina C.

In plus, include in dieta ulei de peste si alte suplimente anti-inflamatorii. Uleiul de peste este bogat in acizi grasi omega-3 care imbunatatesc sanatatea inimii, stimuleaza sistemul imunitar si accelereaza cresterea parului. In plus, omega-3 este excelenta pentru intinerirea pielii.

„Dacă începeţi o dietă bogată în fructe, legume şi antioxidanţi, veţi reuşi cu siguranţă să contracaraţi unele dintre efectele îmbătrânirii. Doar fiindcă aveţi peste 50 de ani nu înseamnă că nu puteţi să obţineţi efectele dorite acum. Curaţaţi-vă dieta şi adăugaţi alimentele sănătoase în cadrul regimului alimentar, indiferent de vârstă", sfătuieşte Patricia Farris de la Old Metairie Dermatology din statul american Louisiana, potrivit huffingtonpost.com, citată de Mediafax. Iată care sunt vitaminele esenţiale care te fac să arăţi ami tânără:

Vitamina C

Vitamina C se găseşte din abundenţă în citrice, fiind esenţială pentru producerea de colagen, care asigură elasticitatea pielii. Aceasta nu numai că protejează împotriva efectelor nocive ale expunerii pielii la soare, dar poate ajuta şi la remedierea ridurilor deja formate.

Vitamina A

Vitamina A este disponibilă într-o mare varietate de fructe şi legume, precum morocvi, mango, napi şi cartofi dulci, iar efectele sale antioxidante sunt benefice.

Vitamina A încetineşte descompunerea colagenului şi este foarte importantă pentru menţinerea unui sistem imunitar sănătos, dar şi pentru o piele şi o vedere cât mai bună. De asemenea, vitamina A poate fi aplicată local, pe piele, pentru a beneficia de efectele anti-îmbătrânire.

Vitamina D

Vitamina D este foarte importantă în ce priveşte sănătatea oaselor, fiind puternic legată de absorbţia calciului în organism. "Unul dintre lucrurile care pot schimba înfăţişarea cuiva este deteriorarea sistemului osos, în sensul scăderii densităţii osoase. Ani de zile ne-am concentrat doar pe colagen, dar acum ştim că în procesul de îmbătrânire organismul pierde grăsimi, colagen şi densitatea osoasă. Cu cât oasele sunt mai sănătoase, cu atât structura osoasă a organismului este mai solidă, iar trupul arată mai bine", spune medicul Patricia Farris, citată de Mediafax.

Alimente precum peştele gras, unele produse lactate şi gălbenuşul de ou sunt surse foarte bune de vitamina D. Această substanţă este produsă de organism şi în timpul expunerii zilnice la soare, dar cremele solare cu factor mare de protecţie pot suprima acest efect benefic.

Totuşi, medicii recomandă ca vitamina D să fie obţinută din dietă, întrucât expunerea la lumina solară fără protecţie este periculoasă, putând duce la apariţia cancerului de piele, pe lângă îmbătrânirea prematură cauzată de uscarea şi arderea pielii.

Vitamina K

Vitamina K este disponibilă în majoritatea legumelor verzi, precum salată, spanac. Această vitamină este utilă în prevenirea vânătăilor, mai ales în cazul persoanelor trecute de vârsta de 50 de ani. Vitamina K ajută la menţinerea colagenului în ţesutul epitelial, ajutând la păstrarea grosimii pielii, reducând astfel incidenţa vânătăilor şi chiar ascunzând venele care , o dată cu vârsta, devin din ce în ce mai vizibile, mai ales pe braţe.

Vitamina E

Vitamina E are efecte benefice asupra pielii, mai ales când este combinată cu vitamina C. Vitamina E luptă împotriva radicalilor liberi la nivel celular, protejând celulele şi făcându-le mai puţin vulnerabile. Potrivit Patriciei Farris, această vitamină este unul dintre cei mai puternici antioxidanţi disponibili în natură, ajutând la protecţia privind efectele negative ale expunerii la soare. Vitamina E este solubilă în grăsimi şi este găsită în multe uleiuri, cum este cel de floarea soarelui, uleiul de soia, dar şi în nuci şi seminţe.