Companiile din industria de sănătate care au mizat pe digitalizarea serviciilor au obţinut în 2020 o creştere a vânzărilor chiar şi de peste 1000%, anunţă Bogdan Dumitrescu, CEO HTSS, lider naţional în furnizarea soluţiilor software pentru farmacii.

Pandemia COVID-19 a accelerat procesul de digitalizare a industriei de sănătate, companiile medicale şi de pharma răspunzând la distanţarea socială printr-o apropiere virtuală fără precedent faţă de pacienţi.

„Farmaciile care şi-au digitalizat serviciile în ultimul an şi-au crescut vânzările de peste 1000%. Printr-o investiţie ce a putut varia între 10.000 şi 100.000 de euro, farmaciile au câştigat un nou canal de vânzări, şi-au extins orele de program, şi-au eficientizat resursele de lucru şi s-au adaptat la noua generaţie de client şi la contextul crizei sanitare. Însă, chiar şi după ce vom depăşi pandemia COVID-19, clientul va continua să se bucure de avantajele cumpărăturilor online, astfel încât digitalizarea serviciilor reprezintă o investiţie profitabilă nu doar pentru realitatea de azi cât şi pentru cea de mâine,” afirmă Bogdan Dumitrescu.

Ce tipuri de medicamente comandă online românii?

În ultimul an, în topul medicamentelor comandate online de către români s-au situat produsele de creştere a imunităţii, dermatocosmeticele şi medicamentele care pot fi achiziţionate fără prescripţie.

„Rata de conversie a unei farmacii online este de aproximativ 80%, după o creştere cu 200% în 2020. Totuşi, este foarte important de reţinut că o farmacie online nu vinde de la sine ci necesită aceeaşi implicare ca şi o farmacie fizică. Pe de altă parte, în cazul unei farmacii online, o anumită strategie de vânzare poate fi urmărită şi adaptată în timp real, pentru a maximiza încasările. Tocmai de aceea, soluţia noastră, DataKlas Pharmaceutical, a reuşit să se impună atât pe piaţa autohtonă cât şi în străinătate, având o cotă de piaţă de peste 30%,” adaugă Bogdan Dumitrescu.