Ce este oboseala musculară? Este un sentiment de epuizare, letargie, apatie şi moleşeală. Acest lucru se întâmplă din cauza muşchilor corpului extenuaţi, ca urmare a efortului fizic în exces.

Acest tip de oboseală perturbă activităţile de zi cu zi, deoarece împiedică mişcarea musculaturii.

În caz de epuizare fizică, organismul răspunde prin oboseală extremă, iar dacă este vorba de una mentală, atunci organismul reacţionează sub formă unei stări de somnolenţă. Cauzele pot varia: de la exerciţii fizice, până la motive genetice.

Odihneşte-te înainte de toate

Atunci când există un efort fizic, muşchii sunt într-o stare temporară de lipsă de energie, iar organismul are nevoie de odihnă pentru a se recupera. Lipsa acesteia duce la slăbirea muşchilor.

Devine un motiv de îngrijorare, atunci când perturbă prezenţa calciului din organism. Acest lucru conduce la complicaţii grave, cum ar fi problemele de inima, de exemplu.

Cauzele oboselii

Printre cauzele oboselii se numără şi: ruperea fibrelor musculare din cauza exerciţiilor cu efort îndelungat, urcatul scărilor, folosirea greutăţilor..

Semnele oboselii musculare:

  • Oboseala, chiar şi după odihnă
  • Frisoanele
  • Dificultăţi în coordonarea mişcărilor
  • Confuzie şi iritabilitate
  • Dureri articulare care nu prezintă nici umflături, nici înroşiri
  • Dureri de cap, care se transformă în migrene
  • Somnolenţă severă, dar şi dificultăţi în a dormi
  • Disconfort în timpul mişcării
  • Deficienţe de vitamine
  • Ganglioni limfatici dureroşi
  • Durere în gât
  • Dificultate de gândire

Oboseala musculară netratată poate duce la apariţia unor afecţiuni mai grave, precum: cele de inimă, leucemie, cancer, traume fizice (artrită), boli infecţioase (gripă), depresie, fibromialgie (senzaţia de slăbiciune în puncte cheie), boli autoimune (scleroza multiplă)

Tratamente posibile

Exerciţiile fizice şi de relaxare sunt o modalitate bună de ,,trata" oboseala musculară. Încearcă să înoţi, fără a te forţa foarte mult. Dacă nu poţi înota, mergi pe jos, cel puţin 5 minute.

Fă unele schimbări în dietă. Acest lucru te va face să te simţi mai bine. Adaugă în alimentaţie uleiul de seminţe de in, magneziu şi alte suplimente de vitamine şi minerale, pentru a limita consumul de alimente grase.

Yoga. Acest tip de relaxare este cunoscut faptul că te poate vindeca de aproape orice durere, pentru că exerciţiul fizic şi de respiraţie se execută dintr-o dată. Exerciţiul slăbeşte muşchii rigizi, iar respiraţia umple celulele corpului cu doze sănătoase de oxigen.

Foloseşte medicamente antiinflamatorii, precum aspirina sau ibuprofenul. Acest lucru, nu numai că ajută la relaxarea musculaturii, dar reduce şi durerea.

Masajele sunt, de asemenea, bune pentru organism. Uleiurile esenţiale pot fi folosite pentru a crea o senzaţie plăcută, care să te facă să uiţi de durere. Mergi pe calea unor perechi de mâini pricepute!


Citeşte şi:

Alungă oboseala cu leacuri din natură

Ginsengul ameliorează oboseala cauzată de cancer