Pentru că sunt sursă de vitamine şi de minerale de care organismul are nevoie pentru a se menţine sănătos, fructele ar trebui să facă parte din meniul nostru zilnic. Pentru o mai bună absorţie a substanţelor nutritive, este indicat să fie consumate în anumite momente.

Regula generală este că fructele nu trebuie combinate cu alte alimente. Atunci când sunt consumate după masă rămân în stomac mai mult şi vor fermenta, producând balonare şi gaze, perturbând digestia.

Potrivit specialiştilor în nutriţie, cel mai potrivit moment în care trebuie consumate fructele este dimineaţa, pe stomacul gol, sau între mese.

„Cel mai bun moment pentru a mânca fructe este dimineaţa, la prima masă a zilei, pe stomacul gol. De ce? Deoarece absorbţia şi asimilarea nutrienţilor este maximă. Mai putem consuma fructe şi între mese, însă cu condiţia să fi trecut cel puţin 2-3 ore de la ultima masă sau cu o jumătate de ora – 1 oră înainte de următoarea masă. De aceea, pentru micul dejun, cele mai bune alimente sunt fructele”, a declarat pentru Adevărul Anca Tene, consilier în nutriţie şi stil de viaţă sănătos.

Persoanele cu afecţiuni precum diabetul trebuie să limiteze aportul de fructe, deoarece conţin o cantitate destul de mare de zahăr natural (fructoză). Zaharurile din fructe se absorb destul de rapid. În principal, fructele sunt compuse din fructoză, care se transformă în glucoză, şi din apă (până la 95%).

Citeste si: Trucuri pentru a mânca mai multe fructe şi legume zilnic