Până la două cincimi dintre noi suferă de indigestie regulat şi în timpul Crăciunului. Chiar şi cei care sunt rar afectaţi de această problemă digestivă ar putea prezenta semne de reflux, arsuri, balonare sau gaze. Crăciunul este, în definitiv, perioada în care mâncăm mai mult decât de obicei, dar iată ce ar trebui să faci pentru a preveni indigestia.

Mănâncă cumpătat

Încearcă să nu exagerezi cu mâncarea tradiţională de Crăciun, pentru că ea este bogată în grăsimii, iar ficatul şi stomacul vor fi suprasolicitaţi. În plus, mestecă bine mâncarea înainte de a o înghiţi, evitând să mănânci repede (poate fi o cauză a balonării şi indigestiei).

Alege alimentele care au efect digestiv

Aici ne referim la alimentele bogate în fibre, legumele sunt cele care au cel mai mare conţinut. Pentru că mâncarea tradiţională de Crăciun este bogată în grăsimi, există riscul să te confrunţi cu indigestie, balonare, arderi şi reflux gastroesofagian. Pe lângă carne, ar trebui să mănânci şi legume. O salată alături de carne îmbunătăţeşte digestia, prevenind depozitarea grăsimilor!

Nu mânca la ore târzii

Este recomandat să luăm cina cu trei ore înainte de a ne băga în pat. În plus, statul pe canapea sau pe pat creşte cantitatea de acid gastric produ

Citeşte mai multe pe această temă AICI