Cafeaua este băutura cu care ne începem ziua. Ea ne oferă un stimul de energie şi ne răcoreşte în zilele calde de vară când este preparată rece. Se pare că persoanele care beau în mod obişnuit cafea par să aibă un risc mai scăzut de diabet zaharat şi unele forme de cancer. Însă, dacă eşti în căutare de alternative la cafea, iată care sunt cele mai bune opţiuni.

Ceai verde matcha

Matcha este pulberea de ceai verde obţinută prin măcinarea frunzelor de ceai verde. Ea se adaugă în apă fierbinte pentru obţinerea unui ceai verde aromat. Prezenţa frunzelor măreşte nivelul cofeinei la aproximativ aceeaşi cantitate de cofeină pe care o conţine o ceaşcă de cafea. Mai mult, matcha oferă un efect calmant datorită aminoacidului L-theaninei. În plus, pulberea este bogată în antioxidanţi, în special un subtip numit polifenoli.

Suc de lămâie-grasă

„Lămâia-grasă este o sursă concentrată de vitamine A, C şi E, precum şi mineralele fier, calciu, magneziu şi aminoacizi”, spune nutriţionistul Maggie Moon. Mai mult, substanţele nutritive prezente în sucul de lămâie-grasă oferă o creştere a energiei similară cu cea oferită de cafea.

Ceai de ginseng

Cafeaua te ajută să te concentrezi, ceea ce pare să facă şi substanţele nutritive prezente în ceaiul de ginseng. Acesta este considerat remediul pentru ameliorarea mai multor probleme de sănătate, inclusiv răceala, oboseala cronică etc. Ceaiul de ginseng poate fi preparat din rădăcini, pulbere de rădăcini sau alte părţi ale plantei. Iubitorii de cafea pot fi atraşi de aroma lui naturală amară.